Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Kaliska: Modernizacja bez opóźnień. Za pół roku otwarcie wiaduktu wschodniego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Kaliska: Modernizacja bez opóźnień. Za pół roku otwarcie wiaduktu wschodniego
fot. Kasper FiszerZmodernizowany peron nr 2
PKP PLK podsumowały postępy w prowadzeniu modernizacji stacji Łódź Kaliska. Prace toczą się zgodnie z harmonogramem i mają zakończyć się za około rok. Wcześniej, bo już za pół roku, otwarty ma zostać ruch na tzw. wiadukcie wschodnim nad al. Bandurskiego. Budowa obiektu została przerwana ćwierć wieku temu.

Jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w aglomeracji łódzkiej jest obecnie przebudowa stacji Łódź Kaliska, dzięki której będzie ona przystosowana do przyjęcia zwiększonego ruchu po otwarciu tunelu średnicowego. Zgodnie z założeniami przedstawionymi przez PKP PLK w listopadzie zeszłego roku, a więc niedługo po rozpoczęciu zasadniczych robót, inwestycja miała potrwać do października 2022 r. – Modernizacja stacji Łódź Kaliska przebiega zgodnie z harmonogramem – zapewnia teraz Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dwa perony zostały już udostępnione podróżnym

Mówi on, że sukcesywnie oddawane są kolejne przebudowywane obiekty: pasażerowie korzystają z pierwszych dwóch nowych peronów. Mowa tu o peronach nr 1 i 2 – znajdujących się w części stacji, z której przed modernizacją można było wyjechać zarówno na południe (w kierunku Chojen i Lublinka), jak i na północ (na Żabieniec). – Pozostałe perony i przejścia podziemne zostaną udostępnione w drugim kwartale 2022 r. – zapowiada nasz rozmówca.

Również wówczas ma zostać otwarty tzw. wiadukt wschodni nad al. Bandurskiego, na który prowadzić będą tory położone przy peronach nr 4 i 5. To nigdy nieukończona konstrukcja, której budowa została wstrzymana w latach 90. zeszłego stulecia w końcowej fazie prac. Toczące się aktualnie roboty mają pozwolić na istotne zwiększenie przepustowości z jednej strony dzięki zwiększeniu liczby torów umożliwiających wyjazd na południe, z drugiej zaś w związku z wydzieleniem wyjazdów na linie nr 14 (w kierunku Zduńskiej Woli) i 25 (w stronę Chojen).

Utrudnienia potrwają jeszcze około rok


– Inwestycja jest warta ok. 337 mln zł – przypomina rzecznik zarządcy infrastruktury. Prace są realizowane ze środków budżetowych. PKP PLK wciąż przewidują, że zasadnicze roboty zostaną zakończone do października przyszłego roku. Wówczas można też spodziewać się końca utrudnień w ruchu pasażerskim.

Te nie są bardzo duże, bo żaden odcinek sieci nie został całkowicie wyłączone eksploatacji. Przewoźnicy mają jednak do dyspozycji bardzo ograniczoną liczbę krawędzi peronowych, więc część pociągów regionalnych omija przebudowywaną stację, a relację innych połączono tak, by nie kończyły biegu w Łodzi Kaliskiej. – Postęp prac został uwzględniony w rozkładzie jazdy – stwierdza Mirosław Siemieniec.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Zobacz również:

Rusza przebudowa dworca Łódź Kaliska. Prace potrwają do poł. 2025 r.

Infrastruktura

PKP SA podpisały umowę na przebudowę dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

PKP SA wybrały wykonawcę przebudowy dworca Łódź Kaliska

Infrastruktura

Koniec łódzkich pragotronów. Ostatni taki system w kraju

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5