Pod koniec kwietnia, po miesięcznych testach złączonych ze sobą tyłami wagonów 805Na, Zarząd Dróg i Transportu zapowiadał, że takie rozwiązanie nie będzie więcej stosowane. Jako powód naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej ZDiT Jacek Sarzało podawał niską pojemność takiego składu. Wobec zbliżającego się wyłączenia z ruchu skrzyżowania Piotrkowska - Żwirki zmieniono jednak decyzję.
- Taboru fabrycznie przystosowanego do jazdy w dwóch kierunkach jest w Łodzi mniej, niż planowaliśmy - tłumaczy Jakub Tarka ze ZDiT. Podczas wakacyjnej przebudowy skrzyżowania na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego wszystkie posiadane przez MPK pojazdy serii M6S, M8C i GT8ZR będą musiały zostać skierowane do obsługi linii wahadłowych Z2 (Północna - Kościuszki/Żwirki) oraz Z4 (Plac Niepodległości - Piotrkowska/Żwirki). - A składy "osiemsetpiątek" będą wykorzystywane do obsługi linii Z1 z Dworca Łódź Chojny do skrzyżowania Kilińskiego - Tuwima - dodaje J. Tarka. Linia Z2 w dotychczasowej relacji Augustów - Tuwima zostanie zlikwidowana w zamian za wydłużenie linii autobusowej Z10.
Według informacji pracowników MPK, odwrotnie połączonych składów ma być 12. Oprócz "testowej" pary 2900+2901 mają do nich należeć: 2301+2300, 2306+2322, 2631+2632 z zajezdni Chocianowice oraz co najmniej jeden skład stacjonujący przy Telefonicznej.