Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Montaż sieci i budowa dróg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na budowie łódzkiego podziemnego dworca trwają prace wykończeniowe. Z wypowiedzi dyrektora łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu wynika jednak, że pomieszczenia do obsługi pasażerów nie będą jeszcze gotowe do ich przyjęcia w dniu oficjalnego otwarcia. Wraz z koniecznością dokonania testów urządzeń srk sprawi to, że ogólnodostępne pociągi wjadą na stację o ponad 3 miesiące później.

Sieć trakcyjna, drogi i tramwaje

W części kolejowej trwa montaż sztywnej sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Po torach w hali peronowej jeżdżą specjalistyczne pojazdy dwudrogowe do rozwieszania sieci. – Bryła dworca jest już wykańczana, także jeśli chodzi o miejską część inwestycji: parkingi wielopoziomowe i dworzec autobusowy. W części kolejowej zamontowano już oświetlenie. Prawie w całości wykończona jest też zewnętrzna elewacja – wylicza dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita.

Przy wschodnim wejściu do dworca trwa budowa wiaduktów i estakad, ramp zjazdowych i miejsc postojowych w strefie Kiss&Ride. Równocześnie powstaje podziemna część układu drogowego, która docelowo będzie łączyła się z drogą podziemną wzdłuż EC-1. Rozpoczęto też budowę ul. Nowotargowej od strony Tuwima. – Prace konstrukcyjne, trwające najdłużej, zostały już wykonane – zaznacza dyrektor.

Kończą się też prace związane z węzłem przesiadkowym po północno-wschodniej stronie stacji. Umożliwi on przesiadanie się między odjeżdżającymi z podziemnego dworca autobusami dalekobieżnymi a komunikacją miejską. Bezpośrednio przy peronach komunikacji miejskiej wybudowano windy i schody, prowadzące na poziom -8. Inny węzeł, zlokalizowany od północnego zachodu, przy ul. Składowej w pobliżu Kilińskiego, jest już w fazie prac wykończeniowych.

Najpierw otwarcie oficjalne, potem – dla pasażerów

Choć zapisany w drugim już aneksie termin ukończenia budowy (30 sierpnia) nie jest zagrożony, pierwsze pociągi odjadą z głównego łódzkiego dworca dopiero po zmianie rocznego rozkładu jazdy w grudniu. – Nie mamy wpływu na to, kiedy nastąpi zmiana rozkładu – tłumaczy Nita. – Trzeba pamiętać o odbiorach kolejowych – dopuszczeniach do ruchu i dopuszczeniach do eksploatacji wszystkich systemów bezpieczeństwa. Jednocześnie będą toczyły się prace przy urządzaniu pomieszczeń do obsługi pasażerów – dodaje dyrektor.

Czy w takim razie można liczyć na wcześniejsze otwarcie przynajmniej dworca dla autobusów dalekobieżnych? Niestety nie. – Zostanie on uruchomiony jednocześnie z kolejowym. Nie będzie żadnego przyspieszenia. Jeśli dworzec ma pełnić funkcję węzła multimodalnego, wszystkie środki transportu muszą zostać zintegrowane, a ich uruchomienie musi nastąpić w jednym czasie – twierdzi dyrektor ZDiT. Wydaje się jednak, że uruchomienie tej części inwestycji przynajmniej o kilka miesięcy wcześniej poprawiłoby standard podróży wielu użytkowników transportu zbiorowego z podłódzkich miejscowości, dając im ponownie możliwość bezpośredniego dotarcia do ścisłego centrum Łodzi. – Nie wiadomo jeszcze, czy tak samo będzie z linią tramwajową. Wcześniej zostanie natomiast otwarta część sieci drogowej – dodaje Nita.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale

Infrastruktura

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale

Martyn Janduła 05 maja 2017

Pociąg z otwartą toaletą na Fabrycznej. Będzie brudno?

Tabor i technika

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

Pasażer

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

inf. prasowa 09 grudnia 2016

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale

Infrastruktura

Łódź: Podpisanie umowy na tunel średnicowy w III kwartale

Martyn Janduła 05 maja 2017

Pociąg z otwartą toaletą na Fabrycznej. Będzie brudno?

Tabor i technika

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

Pasażer

Zabytkowa lokomotywa przed Fabrycznym

inf. prasowa 09 grudnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5