Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Coraz więcej ścian i słupów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Fabryczna: Coraz więcej ścian i słupów
Zaczęło się tworzenie płyty dennej tunelu. Powstają też słupy mające podtrzymywać strop na poziomie 0 oraz deskowanie samego stropu. To najważniejsze informacje, przekazane przez władze miasta oraz przedstawicieli konsorcjum Torpol - Astaldi - PBDiM - Intercor w ramach kolejnego raportu z budowy dworca Łódź Fabryczna.

Inwestycja składa się z części tunelowej i stacyjnej. - Część tunelowa została ze względów technologicznych podzielona na kilka odcinków. Między wlotem do tunelu a Kopcińskiego wykonano ok. 75% ścian szczelinowych i ok. 90% płyty stropowej - wylicza rzecznik konsorcjum Katarzyna Rumowska. Niedawno rozpoczęły się także prace przy konstrukcji płyty dennej tunelu. Mniej zaawansowane są roboty na odcinku od ul. Tramwajowej do stacji: od kilku tygodni wykonawca buduje tam ściany szczelinowe, a niedawno rozpoczął także prace ziemne. Według nieoficjalnych danych, za około miesiąc ma przestać istnieć dawny wiadukt kolejowy nad ul. Tramwajową. Na czas rozbiórki obiektu ulica zostanie przerwana.

Wciąż nie wiadomo, kiedy zacznie się budowa najbardziej problematycznego odcinka pod wiaduktem ul. Kopcińskiego: na jego wysokości tunel będzie przechodził pomiędzy fundamentami filarów wiaduktu, zamiast - jak pierwotnie planowano - pod nimi (przyczyną jest zmiana niwelety torowiska w związku z koniecznością ominięcia podziemnych jezior w okolicy ul. Niciarnianej). Powoduje to konieczność budowy tymczasowych fundamentów (tzw. szczudeł) dla budowli na czas wybierania ziemi pod tunel kolejowy.

W części stacyjnej płyta stropowa na poziomie -8 jest wykonana w całości. Od kilku tygodni odbywają się prace przy konstrukcji słupów, które będą podtrzymywały strop na poziomie 0. - Jednocześnie wybieramy ziemię spod stropu - mówi K. Rumowska, podkreślając, że -zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami generalnego wykonawcy - prace odbywają się w systemie up&down. Na słupach jest w tej chwili realizowane deskowanie pod kolejny strop - właśnie na poziomie 0.

Magistrat i wykonawca tradycyjnie już zapewniają, że nie ma opóźnień w stosunku do poprawionego (przesuniętego o 7 miesięcy) harmonogramu. Pierwsze pociągi mają przyjechać na dworzec do 30 września 2015 r.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5