Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź: Drugi tor na linii nr 16 w kierunku Zgierza?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź: Drugi tor na linii nr 16 w kierunku Zgierza?
fot. Kasper FiszerPrzystanek kolejowy na linii nr 16
Czy problemy z przepustowością linii kolejowej nr 16 na jej początkowym odcinku Łódź-Widzew – Zgierz zostaną wkrótce rozwiązane w sposób definitywny? Być może ten fragment tzw. kolei obwodowej zostanie ponownie przebudowany. W ramach inwestycji na całej trasie dobudowany zostałby drugi tor.

Linia kolejowa nr 16 biegnie z Łodzi-Widzewa do Kutna, a jej trasę można podzielić na dwa różniące się istotnie charakterem odcinki. Dłuższy z nich rozpoczyna się na węzłowej stacji Zgierz, gdzie tor krzyżuje się z linią nr 15 Łódź Kaliska – Bednary biegnącą w kierunku Łowicza: to trasa będąca podstawowym wylotem z aglomeracji łódzkiej na północ. Jednotorowy charakter odcinka jest dużym problemem przy konstrukcji rozkładu jazdy, a PKP Polskie Linie Kolejowe wstępnie planują dobudowę drugiego toru.

Niedawno przepustowość została już zwiększona

Drugi z odcinków łączy natomiast Zgierz z Łodzią-Widzewem. Przez lata nie był on wykorzystywany w ruchu pasażerskim, ale od 2014 r. jest obsługiwany przez pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Korzysta zeń również PKP Intercity, a z biegiem czasu połączeń – zarówno tych aglomeracyjnych, jak i dalekobieżnych – przybywało. Doprowadziło to do istotnych problemów z przepustowością, które przekładały się na jakość rozkładu jazdy.

W zeszłym roku zakończyła się więc budowa mijanki Łódź-Marysin, która umożliwiła uruchamianie większej liczby kursów, co jest wykorzystywane głównie w godzinach szczytu. Nowy punkt znajduje się w pobliżu zlikwidowanej w 2014 r. mijanki Łódź-Radogoszcz, którą rozebrano podczas remontu trasy, gdy nie przewidziano skali jej wykorzystania. Nawet odtworzenie dawnego układu torowego (z przeniesieniem mijanki) nie rozwiązało jednak wszystkich problemów z konstrukcją rozkładu.

Losy projektu zależą od dostępności środków

Być może te wkrótce zostaną jednak rozwiązane. – Analizujemy możliwość budowy drugiego toru na [całym] odcinku Łódź-Widzew – Zgierz – powiedział nam bowiem Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zastrzegł przy tym, że realizacja inwestycji będzie uzależniona od dostępności środków zewnętrznych na projekty kolejowe.

Ewentualna dobudowa drugiego toru wydaje się szczególnie istotna dla rozwoju połączeń aglomeracyjnych, kursy dalekobieżne docelowo zostaną bowiem skierowane przez drążony tunel średnicowy. Obecnie jeżdżą one po linii nr 16 głównie z uwagi na to, że wykorzystanie dowolnej innej trasy wiązałoby się z koniecznością zmiany czoła i z wydłużeniem czasu przejazdu przez aglomerację łódzką.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5