Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Łódź: Coraz rzadziej po Kopernika

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kf, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Łódź: Coraz rzadziej po Kopernika
Zawieszenie tramwajowej „czternastki” sprawia, że na Kopernika przerwy między kursami komunikacji miejskiej wynoszą nawet 20 minut. Ulica stanowi fragment jedynego czynnego ciągu tramwajowego łączącego duże osiedle Retkinia i dworzec Łódź Kaliska z centrum miasta.

O łódzkiej ulicy Kopernika pisaliśmy kilka tygodni temu – remont torowiska nie tylko nie przyspieszył tam ruchu tramwajowego, ale jeżdżące tamtędy linie kursują wolniej niż kilka lat temu. Dzisiejsza zmiana rozkładów jazdy i tras łódzkiej komunikacji miejskiej każe przyjrzeć się tej ulicy leżącej na skraju łódzkiego centrum – na Starym Polesiu – raz jeszcze – tym razem skupiając się nie na tym, jak długo trwa przejazd, ale jak długo czeka się tam na przystankach.

Zastępstwo prawie trzy razy rzadziej lub wcale

Wczoraj z powodu prac remontowych w innej części miasta z siatki połączeń zniknęła linia 14. W relacji pomiędzy centrum a dzielnicą Górna częściowo została ona zastąpiona linią 9 i jej wariantem 9A, które skierowane zostały na pętlę Dąbrowa. Częściowo, bo „czternastka” kursowała przez większość dnia z dziesięciominutową częstotliwością, natomiast „dziewiątka” i jej skrócony odpowiednik jeźdżą sumarycznie nie częściej niż cztery razy na godzinę. Czasem odstępy pomiędzy odjazdami sięgają aż 25 minut – nie tylko wieczorami, ale też w ciągu dnia (w tym przed ósmą rano!).

Jeszcze trudniejsza jest sytuacja w komunikacji Śródmieścia z Retkinią, tam bowiem w zamian za zawieszoną linię nie pojawiło się żadne wzmocnienie. Ulica Kopernika po zamknięciu trasy W – Z stała się elementem jedynego czynnego ciągu tramwajowego łączącego 70-tysięczną Retkinię z sercem miasta. Jeszcze niedawno „dwunastka” – jedyna linia, która kursuje tamtędy na stałe – pojawiała się na przystankach 8 razy na godzinę. Jak kształtuje się tam częstotliwość w okresie, w którym ulica ma większe znaczenie niż gdy przejezdna jest równoległa arteria Mickiewicza?

Część kursów zlikwidowano już dwa tygodnie temu

Do końca zeszłego tygodnia kursy „dwunastki” przeplatane były przekierowaną tu z trasy W-Z 14. Obie linie po obejmujących całe miasto ograniczeniach częstotliwości kursowały do czerwca w dziesięciominutowym takcie, tramwaj odjeżdżał więc średnio co pięć minut. To rozsądny wynik pozwalający bez problemów przewieźć dodatkowych pasażerów, którym bardziej po drodze jest jechać tramwajem niż przesiadać się na autobus zastępczy.

Układ ten został naruszony 1 lipca, kiedy na obu trasach Zarząd Dróg i Transportu wprowadził kilkugodzinny międzyszczyt i ograniczył w tym okresie częstotliwość do dwudziestu minut. Nadal jednak pasażerowie mogli liczyć na sześć kursów na godzinę i, jeśli podróżowali na odcinku wspólnym obu tras, wciąż akceptowalny czas oczekiwania na przystanku – w przypadku braku utrudnień do dziesięciu minut.

 

Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5