W poniedziałek rozpocznie się przebudowa ostatniego fragmentu czynnej sieci tramwajowej, kolidującego z Trasą W-Z. Mowa o skrzyżowaniu Piłsudskiego – Śmigłego-Rydza – Kopcińskiego, zwanym potocznie „Skrzyżowaniem Marszałków”. Tym samym kolejny kilkukilometrowy odcinek torów zostanie wyłączony z ruchu tramwajowego.
Na skutek rozpoczęcia prac zmieni się przebieg 4 linii tramwajowych. Kursujące ul. Narutowicza linie 9 i 13 dojadą z Konstantynowa, Zdrowia i Teofilowa tylko do nieużywanej w ruchu liniowym pętli Radiostacja. Nie planuje się zmian w ich częstotliwości. Linia nr 4 zostanie skierowana z Helenówka na Koziny, dzięki czemu obsłuży ona część trasy zawieszonej linii 7. Tramwaje linii 14 nadal będą łączyły Dąbrowę z Żabieńcem, ale okrężną trasą przez Plac Niepodległości i Aleje Politechniki.
– Etap ten potrwa do zakończenia całej inwestycji, czyli do września bieżącego roku – zapowiada dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita. Aby zminimalizować (i tak już duże) utrudnienia dla pasażerów, oprócz uruchomienia autobusowej komunikacji zastępczej ZDiT wprowadził też na tory nową linię tramwajową.
Po prawie dwóch latach przerwy na mapę łódzkiej sieci tramwajowej powróci linia 1, jednak w znacznie zmienionej postaci. Jej tramwaje będą pojawiały się na przystankach co 18 minut, co dyrektor ZDiT tłumaczy koniecznością zsynchronizowania jej kursów z innymi liniami na ul. Piotrkowskiej i al. Kościuszki.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl