Nie w trzecim, a w czwartym kwartale przyszłego roku mają zakończyć się roboty na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola. PKP PLK tłumaczą zmianę terminu zwiększeniem zakresu robót i zapewniają, że wykonawca prowadzi remont zgodnie z harmonogramem. Obecnie inwestycja koncentruje się na stacji Pabianice.
Dużo emocji budzi ostatnio
kwestia przedłużających się robót na stacji Kutno, które uniemożliwiają wznowienie przewozów na linii nr 16 pomiędzy Witonią a Kutnem. Tymczasem w innej części regionu łódzkiego toczą się roboty na dużym odcinku linii nr 14. Jak zapewnia nas zarządca infrastruktury, w tym przypadku inwestycja prowadzona jest zgodnie z założonym harmonogramem.
Na razoe położono 12 km nowych torów – Na odcinku Łódź – Zduńska Wola wykonano [do tej pory] kompleksową przebudowę torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W ramach tych prac powstało 12 km nowych torów i sieci trakcyjnej, 27 rozjazdów oraz 7 mostów i przepustów – podsumowuje dotychczasowe działania Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że na stacjach w Łasku i w Zduńskiej Woli powstały już nowe perony. – Na ukończeniu jest natomiast budowa nowego przejścia podziemnego w Zduńskiej Woli, które będzie miało windy – dodaje.
Obecnie prace koncentrują się na stacji Pabianice oraz na odcinkach Lublinek – Pabianice i Dobroń – Łask. – W Pabianicach wybudujemy nowy wyższy peron wyspowy oraz przejście podziemne z windami. Rozebrano tam już peron nr 3. Postępuje budowa konstrukcji nowego tunelu dla pieszych – relacjonuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Ocenia, że powstający nowy układ torów stacyjnych zapewni sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych.
Większe utrudnienia na przełomie września i październikaNa aglomeracyjnym odcinku z Pabianic do Lublinka trwa aktualnie demontaż szyn, podkładów i sieci trakcyjnej. – Wymienione zostaną podkłady, tłuczeń oraz szyny. Zmodernizowanych zostanie 13 rozjazdów. Powstanie też nowa sieć trakcyjne, będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym – wylicza nasz rozmówca. Podkreśla, że planowany jest remont szeregu przejazdów kolejowo-drogowych.
Zarówno pomiędzy Pabianicami a Lublinkiem, jak i Łaskiem a Dobroniem roboty mają być kontynuowane także w okresie obowiązywania kolejnej korekty rocznego rozkładu jazdy, a więc we wrześniu i w październiku. Ruch pociągów prowadzony będzie nadal jednotorowo. – Na przełomie września i października przez ok. 2,5 tygodnia pociągi będą kursować po jednym torze także na odcinku Gajewniki – Zduńska Wola. Jest to związane z przewieszeniem sieci trakcyjnej z konstrukcji tymczasowych na docelowe konstrukcje wspornicze – zapowiadają służby prasowe zarządcy infrastruktury.
Zwiększono zakres projektu, wydłużono termin realizacji kontraktuKarol Jakubowski zapewnia, że współpraca PKP PLK z wykonawcą przebiega w tym wypadku bez zarzutu, a prace realizowane są zgodnie z założeniami czasowymi. Tym niemniej informuje o przesunięciu planowanego zakończenia inwestycji na IV kwartał 2020 r. Wynika to z budowy dodatkowej mijanki w Dobroniu (dzięki temu zachowana została przejezdność trasy dla ciężkich pociągów towarowych) i zwiększenia zakresu prac dotyczących obiektów inżynieryjnych na odcinku Łask – Zduńska Wola.