Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź – Zduńska Wola: Remont potrwa kilka miesięcy dłużej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-08-2019
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź – Zduńska Wola: Remont potrwa kilka miesięcy dłużej
fot. Kasper FiszerAutobus zastępczy w Sieradzu
Nie w trzecim, a w czwartym kwartale przyszłego roku mają zakończyć się roboty na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola. PKP PLK tłumaczą zmianę terminu zwiększeniem zakresu robót i zapewniają, że wykonawca prowadzi remont zgodnie z harmonogramem. Obecnie inwestycja koncentruje się na stacji Pabianice.

Dużo emocji budzi ostatnio kwestia przedłużających się robót na stacji Kutno, które uniemożliwiają wznowienie przewozów na linii nr 16 pomiędzy Witonią a Kutnem. Tymczasem w innej części regionu łódzkiego toczą się roboty na dużym odcinku linii nr 14. Jak zapewnia nas zarządca infrastruktury, w tym przypadku inwestycja prowadzona jest zgodnie z założonym harmonogramem.

Na razoe położono 12 km nowych torów

– Na odcinku Łódź – Zduńska Wola wykonano [do tej pory] kompleksową przebudowę torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W ramach tych prac powstało 12 km nowych torów i sieci trakcyjnej, 27 rozjazdów oraz 7 mostów i przepustów – podsumowuje dotychczasowe działania Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że na stacjach w Łasku i w Zduńskiej Woli powstały już nowe perony. – Na ukończeniu jest natomiast budowa nowego przejścia podziemnego w Zduńskiej Woli, które będzie miało windy – dodaje.

Obecnie prace koncentrują się na stacji Pabianice oraz na odcinkach Lublinek – Pabianice i Dobroń – Łask. – W Pabianicach wybudujemy nowy wyższy peron wyspowy oraz przejście podziemne z windami. Rozebrano tam już peron nr 3. Postępuje budowa konstrukcji nowego tunelu dla pieszych – relacjonuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Ocenia, że powstający nowy układ torów stacyjnych zapewni sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych.

Większe utrudnienia na przełomie września i października

Na aglomeracyjnym odcinku z Pabianic do Lublinka trwa aktualnie demontaż szyn, podkładów i sieci trakcyjnej. – Wymienione zostaną podkłady, tłuczeń oraz szyny. Zmodernizowanych zostanie 13 rozjazdów. Powstanie też nowa sieć trakcyjne, będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym – wylicza nasz rozmówca. Podkreśla, że planowany jest remont szeregu przejazdów kolejowo-drogowych.

Zarówno pomiędzy Pabianicami a Lublinkiem, jak i Łaskiem a Dobroniem roboty mają być kontynuowane także w okresie obowiązywania kolejnej korekty rocznego rozkładu jazdy, a więc we wrześniu i w październiku. Ruch pociągów prowadzony będzie nadal jednotorowo. – Na przełomie września i października przez ok. 2,5 tygodnia pociągi będą kursować po jednym torze także na odcinku Gajewniki – Zduńska Wola. Jest to związane z przewieszeniem sieci trakcyjnej z konstrukcji tymczasowych na docelowe konstrukcje wspornicze – zapowiadają służby prasowe zarządcy infrastruktury.

Zwiększono zakres projektu, wydłużono termin realizacji kontraktu

Karol Jakubowski zapewnia, że współpraca PKP PLK z wykonawcą przebiega w tym wypadku bez zarzutu, a prace realizowane są zgodnie z założeniami czasowymi. Tym niemniej informuje o przesunięciu planowanego zakończenia inwestycji na IV kwartał 2020 r. Wynika to z budowy dodatkowej mijanki w Dobroniu (dzięki temu zachowana została przejezdność trasy dla ciężkich pociągów towarowych) i zwiększenia zakresu prac dotyczących obiektów inżynieryjnych na odcinku Łask – Zduńska Wola.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5