NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Łódź – Zduńska Wola: Remont nie zakończy się w tym roku

| Kasper Fiszer 29.06.2020 37

Łódź – Zduńska Wola: Remont nie zakończy się w tym roku
Pociąg z Wrocławia w Łodzifot. Kasper Fiszer
O trzy kwartały dłużej niż zakładano przed rozpoczęciem robót potrwa modernizacja linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Obecnie prace toczą się m.in. na łódzkim odcinku trasy. Zakończono natomiast roboty między Łodzią-Lublinkiem a Pabianicami.
Pod koniec zeszłego roku PKP PLK poinformowały o niewielkim opóźnieniu prac prowadzonych na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Początkowo zakładano, że roboty zakończą się w trzecim kwartale 2020 r. Po zmianie harmonogramu czas na ich wykonanie został przedłużony do czwartego kwartału tego roku. Również ten grafik jest jednak nieaktualny, a zarządca infrastruktury tym razem wskazuje na większe opóźnienie.

Na pełne efekty modernizacji poczekamy kolejne pół roku dłużej

– Zakończenie zasadniczych prac na linii zaplanowano w połowie 2021 r. – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia on jednocześnie, że po niedawnym konflikcie z wykonawcą robót, firmą ZUE, inwestor reguluje płatności na bieżąco. – Prace prowadzone są sprawnie i bez przestojów – stwierdził.

Nasz rozmówca poinformował także o postępach w prowadzeniu inwestycji. Na stacji w Pabianicach powstał już nowy, wyższy peron, wkrótce staną na nim gabloty i ławki. Do chwili otwarcia przejścia podziemnego pasażerowie przechodzą z peronu do budynku dworca tymczasowym przejściem w poziomie szyn. Wybudowano już schody i szyby windowe prowadzące do przyszłego tunelu, a w samym przejściu trwają już roboty wykończeniowe. Zaczął się także montaż wind. Wszystkie prace na stacji mają zakończyć się w trzecim kwartale tego roku.

Prace toczą się teraz na łódzkim odcinku trasy

W tym samym mieście wyremontowane są dwa przejazdy kolejowe (trwają uzgodnienia z zarządcą drogi dotyczące kolejnego), a na stacji Pabianice ułożone są nowe tory, wisi też nowa sieć trakcyjna. W kwietniu zakończyły się prace torowe i sieciowe na odcinku do Lublinka. – Gotowy jest nowy most nad Nerem pod torem nr 1. Wysłużoną przeprawę zastąpiła nowa konstrukcja stalowa, która umożliwi przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/godz., a także cięższych składów towarowych o nacisku 225 kN na oś – powiedział Mirosław Siemieniec.

Od czerwca roboty torowe prowadzone są pomiędzy Pabianicami a Dobroniem i pomiędzy Łodzią Kaliską a Lublinkiem (od niedawna stacja funkcjonuje już pod nową nazwą Łódź-Lublinek). Ruch pomiędzy Pabianicami a Lublinkiem prowadzony jest obecnie dwutorowo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 14 (66)
(505)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Linia 14 (66)
(505)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5