O trzy kwartały dłużej niż zakładano przed rozpoczęciem robót potrwa modernizacja linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Obecnie prace toczą się m.in. na łódzkim odcinku trasy. Zakończono natomiast roboty między Łodzią-Lublinkiem a Pabianicami.
Pod koniec zeszłego roku
PKP PLK poinformowały o niewielkim opóźnieniu prac prowadzonych na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Początkowo zakładano, że roboty zakończą się w trzecim kwartale 2020 r. Po zmianie harmonogramu czas na ich wykonanie został przedłużony do czwartego kwartału tego roku. Również ten grafik jest jednak nieaktualny, a zarządca infrastruktury tym razem wskazuje na większe opóźnienie.
Na pełne efekty modernizacji poczekamy kolejne pół roku dłużej – Zakończenie zasadniczych prac na linii zaplanowano w połowie 2021 r. – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia on jednocześnie, że po niedawnym konflikcie z wykonawcą robót, firmą ZUE, inwestor reguluje płatności na bieżąco. – Prace prowadzone są sprawnie i bez przestojów – stwierdził.
Nasz rozmówca poinformował także o postępach w prowadzeniu inwestycji. Na stacji w Pabianicach powstał już nowy, wyższy peron, wkrótce staną na nim gabloty i ławki. Do chwili otwarcia przejścia podziemnego pasażerowie przechodzą z peronu do budynku dworca tymczasowym przejściem w poziomie szyn. Wybudowano już schody i szyby windowe prowadzące do przyszłego tunelu, a w samym przejściu trwają już roboty wykończeniowe. Zaczął się także montaż wind. Wszystkie prace na stacji mają zakończyć się w trzecim kwartale tego roku.
Prace toczą się teraz na łódzkim odcinku trasy W tym samym mieście wyremontowane są dwa przejazdy kolejowe (trwają uzgodnienia z zarządcą drogi dotyczące kolejnego), a na stacji Pabianice ułożone są nowe tory, wisi też nowa sieć trakcyjna. W kwietniu zakończyły się prace torowe i sieciowe na odcinku do Lublinka. – Gotowy jest nowy most nad Nerem pod torem nr 1. Wysłużoną przeprawę zastąpiła nowa konstrukcja stalowa, która umożliwi przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/godz., a także cięższych składów towarowych o nacisku 225 kN na oś – powiedział Mirosław Siemieniec.
Od czerwca roboty torowe prowadzone są pomiędzy Pabianicami a Dobroniem i pomiędzy Łodzią Kaliską a Lublinkiem (od niedawna stacja funkcjonuje już pod nową nazwą Łódź-Lublinek). Ruch pomiędzy Pabianicami a Lublinkiem prowadzony jest obecnie dwutorowo.