Na przełomie lutego i marca przyszłego roku ma wejść w życie docelowy rozkład jazdy na zmodernizowanej linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Pasażerowie korzystający z połączenia ŁKA Łódź – Sieradz po wielomiesięcznych przesiadkach na autobusy zastępcze wreszcie będą mogli podróżować bezpośrednio. Opóźniona względem pierwotnych założeń inwestycja realizowana jest zgodnie z nowym harmonogramem opracowanym przez PKP PLK i ZUE w tym roku.
Trwają opóźnione prace na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą. Realizowany przez ZUE kontrakt miał według pierwotnych założeń zostać zamknięty jeszcze w tym roku, ale
latem PKP PLK poinformowały, że wraz z wykonawcą opracowały nowy harmonogram, który zakłada finalizację inwestycji w połowie 2021 r. Do końca grudnia miały potrwać jednak prace zasadnicze, co dawało pasażerom nadzieję na powrót do standardowej organizacji ruchu. Od wielu miesięcy korzystający z większości kursów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej są bowiem na pewnych odcinkach przewożeni autobusami zastępczymi.
Nowy, wydłużony harmonogram jest przestrzegany Ani wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, ani na początku stycznia ruch pociągów nie zostanie jednak całkowicie wznowiony. Zgodnie z zapowiedziami sprzed pół roku do końca grudnia ma natomiast zakończyć się zasadnicza faza remontu i pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą będą już zmodernizowane oba tory wraz z siecią trakcyjną. – Podróżni będą mogli korzystać z nowych, dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask i Łódź-Lublinek oraz na przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
Gotowe są nowe przejścia podziemne w Zduńskiej Woli i w Pabianicach. – W innych miejscach prowadzone będą roboty wykończeniowe – zapowiada nasz rozmówca. Po ich zakończeniu dopuszczalna prędkość dla pociągów pasażerskich ma zostać podniesiona do 120 km/godz.
Posterunek w Dobroniu będzie zlikwidowany W 2021 r. wykonany ma być m.in. demontaż tymczasowych rozjazdów w Dobroniu, które powstały na czas modernizacji i nie będą utrzymywane po jej zakończeniu. – W związku z tym do 18 lutego pomiędzy Łodzią Kaliską a Łaskiem za część pociągów nadal będą kursować autobusy – mówi przedstawiciel PKP PLK. Spółka podała więc po raz pierwszy przewidywaną datę przywrócenia ruchu dwutorowego, co pozwoli na ponowną obsługę wszystkich kursów pociągami bez konieczności organizacji komunikacji zastępczej.
Docelowy rozkład jazdy ma zacząć obowiązywać nieco później – na przełomie lutego i marca. – Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola o ok. 15 minut – zapowiada Mirosław Siemieniec. Do czasu zakończenia części robót wpływającej na ruch kolejowy z dużymi utrudnieniami muszą liczyć się m.in. pasażerowie korzystający z
nowego połączenia ŁKA do Ostrowa Wielkopolskiego.