Samorząd województwa łódzkiego przedstawił ofertę, jaka będzie obowiązywać od 11 grudnia na trasie do Warszawy. Finansowane z kasy regionu kursy będą kończyć bieg przede wszystkim na Dworcu Głównym. Mimo braku obsługi stacji Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia UMWŁ jest zadowolony z wyników frekwencji w swoich pociągach.
Trwa modernizacja stacji Warszawa Zachodnia, która wpływa na ruch praktycznie wszystkich pociągów przejeżdżających przez Warszawski Węzeł Kolejowy, w tym tych łączących dwa największe miasta centralnej Polski – Warszawę i Łódź. Spora ich część kursuje na zlecenie samorządu województwa łódzkiego, który uzupełnia kursami interRegio i ŁKA Sprinter ofertę PKP Intercity. Na niektórych etapach inwestycji udawało się utrzymać standardową trasę do Warszawy Wschodniej przez Warszawę Centralną przynajmniej w przypadku weekendowych połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Po wejściu w życie nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów, co nastąpi 11 grudnia, na głównych stołecznych dworcach pociągi finansowane przez UMWŁ niemal nie będą jednak przystawać.
Sprintery ŁKA ze zmiennym rozkładem jazdy
Województwo łódzkie zapewnia, że wraz z przewoźnikami stara się utrzymać dobrą ofertę na trasie do Warszawy. – Dzieje się tak pomimo prowadzenia prac modernizacyjnych – zaznacza Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Przyznaje jednak, że ograniczenia przepustowości mają duży wpływ na rozkład jazdy, a większość pociągów będzie kursować w zmienionych relacjach.
Zgodnie z zaprezentowanym nam przez UMWŁ rozkładem jazdy Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie uruchamiać dziewięć par pociągów weekendowych. Jeden z kursów będzie dojeżdżał do Warszawy Wschodniej po linii średnicowej, pozostałe będą natomiast kierowane w większość dni do stacji Warszawa Główna. W niektórych terminach jedno z połączeń będzie funkcjonować w relacji do Warszawy Wschodniej przez Warszawę Gdańską, a jedno – do Warszawy Gdańskiej.
InterRegio wyłącznie na Dworzec Główny
W weekendy zachowana zostanie oferta pociągów interRegio z Warszawy przez Łódź do Poznania i Ostrowa Wielkopolskiego. Spółka Polregio obsłuży jednak przede wszystkim połączenia Łódź – Warszawa – Łódź realizowane w dni robocze. Rozkład zakłada jedenaście par pociągów, licząc łącznie z tymi wydłużonymi do miast Wielkopolski. Również w tym przypadku sytuacja będzie się nieco zmieniać w zależności od konkretnej daty, ale najczęściej na stołeczny Dworzec Główny wjadą wszystkie pociągi tego przewoźnika.
Jak częste zmiany przebiegu na terenie Warszawy wpływają na zainteresowanie podróżnych? – Po trudnym okresie pandemii odnotowujemy wzrosty liczby podróżnych na naszych liniach – stwierdzają służby prasowe UMWŁ. Nie podają jednak szczegółów dotyczących frekwencji w poszczególnych kursach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.