Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź – Warszawa: PLK wdrażają ERTMS. Utrudnienia także w 2019

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź – Warszawa: PLK wdrażają ERTMS. Utrudnienia także w 2019
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA z Łodzi do Skierniewic – od stycznia będzie kursować nieco wolniej
Pociągi kursujące między Łodzią a Warszawą jadą obecnie o kilka minut dłużej niż miesiąc temu z powodu prac toczących się między stolicą a Skierniewicami. W przyszłym roku nieco wolniej kursować będą natomiast na odcinku Koluszki – Skierniewice. Bombardier montuje bowiem dla PKP PLK urządzenia systemu ERTMS/ECTS 2. To ostatni element wieloetapowej modernizacji ciągu linii kolejowych 1 i 17.

Wraz z wejściem w życie październikowej korekty do rozkładu jazdy pociągów nieco wydłużył się czas jazdy pomiędzy Łodzią a Warszawą. Przed zmianą najszybsze pociągi PKP Intercity pokonywały odcinek z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej w ok. 1 godz. 20 min., a jadący bez postojów w Koluszkach, Skierniewicach i Żyrardowie IC „Łodzianin” dojeżdżał do głównego dworca stolicy w 1 godz. 16 min. Obecnie podróż tym samym kursem zajmuje 10 minut więcej (choć aktualnie nie jest to najszybszy z kursów). Zwolniły również interRegio Przewozów Regionalnych i Sprintery Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Pociągi będą jeździć punktualniej, ale na razie – wolniej

– PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace przy wdrożeniu nowego systemu ERTMS/ETCS poziomu drugiego na szlaku Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów – Radziwiłłów – Miedniewice – tłumaczy zmianę czasu przejazdu Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK. – Między 21 października a 8 grudnia wykonywane są roboty na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Radziwiłłów Mazowiecki – precyzuje. Dodaje, że wszelkie wynikające z tego utrudnienia uwzględnione są w rozkładzie jazdy.

System ERTMS/ETCS ma być zainstalowany także na południowym odcinku trasy, który był modernizowany wcześniej – w latach 2006 – 2009. – Od stycznia do kwietnia 2019 r. prace będą kontynuowane na odcinku Skierniewice – Koluszki, co także zostanie uwzględnione w rozkładzie jazdy – potwierdza przedstawiciel PKP PLK. – Efektem wdrożenia nowoczesnego systemu ERTMS będą bezpieczniejsze podróże i sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym, co pozytywnie wpłynie na punktualność pociągów i realizację połączeń – dodaje.

Modernizacja linii Łódź – Warszawa opóźniona o kilka lat

– Wartość prac realizowanych przez Bombardier Transportation (ZWUS) Polska wynosi ok. 27 mln zł – powiedział nasz rozmówca. Przypomnijmy, że instalacja systemu jest ostatnim elementem toczącej się od 2006 r. przewlekłej modernizacji ciągu linii kolejowych Łódź Fabryczna – Koluszki – Skierniewice – Warszawa Zachodnia. Roboty na tej ok. 130-kilometrowej trasie łączącej dwa największe ośrodki centralnej Polski potrwają zatem w sumie ok. 13 lat (z przerwami).

Jeszcze w 2016 r. PKP PLK informowały nas, że planowany termin zakończenia wdrożenia ERTMS/ECTS 2 to połowa roku 2018. Już ten termin oznaczał znaczne opóźnienie w stosunku do pierwotnych założeń. W 2013 r. zapowiadano bowiem zakończenie prac jeszcze w 2015 r. Miało to pozwolić na uniknięcie tzw. fazowania projektu unijnego. Na początku roku 2014 zakładano natomiast zakończenie wdrażania systemu w połowie roku 2016.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5