Tabor użytkowany do grudnia 2021 r. przez łódzki zakład Polregio nie wystarczyłby do zapewnienia stabilnej realizacji przewozów na trasie do Skarżyska-Kamiennej. Do obsługi linii nr 25 oddelegowany został więc dodatkowy pojazd będący na stanie zakładu świętokrzyskiego. Na trasie kursują obecnie dwa typy spalinowych jednostek trakcyjnych.
Do 12 grudnia 2021 r. Polregio obsługiwało linię kolejową nr 25 na odcinku Łódź Kaliska – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Rozkład jazdy zakładał dwa obiegi pojazdów spalinowych, a łódzki zakład spółki, który nie wystawiał swojego taboru na żadną inną linię niezelektryfikowaną, dysponował trzema jednostkami napędzanymi silnikiem spalinowym. Miesiąc temu wraz z organizatorami połączeń, urzędami marszałkowskimi z Łodzi i Kielc, przewoźnik wydłużył jednak trasę do Skarżyska-Kamiennej przez Końskie,
przywracając tam ruch po przeszło dekadzie przerwy.
Łódzki oddział nie otrzymał dodatkowych jednostek Część połączeń realizowanych jest w relacjach krótszych, np. z i do Tomaszowa Mazowieckiego lub z i do Opoczna. Tym niemniej na nowy odcinek wjechały cztery pary codziennych kursów, co w oczywisty sposób zwiększyło zapotrzebowanie na tabor spalinowy. – Do realizacji oferty przewozowej na linii nr 25 w relacji Łódź Kaliska – Skarżysko-Kamienna – Łódź Kaliska niezbędne jest zapewnienie trzech spalinowych pojazdów trakcyjnych – mówi Anna Piotrowska, rzecznik prasowy Łódzkiego Zakładu Polregio.
Zaangażowanych musi być więc dokładnie tyle jednostek, iloma dysponował przed reaktywacją przewozów pomiędzy Opocznem a Skarżyskiem łódzki zakład. Co więcej, liczba eksploatowanego tam taboru nie uległa zwiększeniu. – PR Łódź posiada na swoim stanie dwa pojazdy serii SA135 (nr 019 i 020) oraz jeden serii SA139 (nr 026) – wylicza nasza rozmówczyni.
Skromna rezerwa, skromna oferta dla podróżnych Niewielka, bo wynosząca jeden pojazd rezerwa została utrzymana dzięki oddelegowaniu do obsługi połączeń do Łodzi jednego spalinowego zespołu trakcyjnego będącego na stanie Świętokrzyskiego Zakładu Polregio w Kielcach. – To pojazd serii SA139 – mówi przedstawicielka przewoźnika. Na trasie spotkamy więc tabor dwóch typów, oba produkcji bydgoskiej Pesy. Znacznie różnią się one pomiędzy sobą pojemnością. Wszystkie pojazdy należą do Polregio, nie są zaś użyczane przez którykolwiek z regionów.
Pasażerowie mają na razie do dyspozycji dość skromną ofertę - jedynie cztery pary kursów ze Skarżyska i Końskich w kierunku Opoczna. Warto jednak dodać, że w 2009 r., a więc tuż przed zamknięciem połączenia, realizowano tylko dwie pary. Dodatkowo w związku z częstymi awariami taboru spora część i tak nielicznych kursów była zastępowana komunikacją autobusową.