Kolejna korekta rozkładu jazdy ponownie przyniesie podróżującym pomiędzy Łodzią a Sieradzem szereg uniedogodnień. Rozpoczynający się zasadniczy etap prac remontowych wymusił zastąpienie autobusami większości pociągów regionalnych – utrzymane zostaną jedynie przelotowe kursy PR i szczytowe ŁKA. PKP Intercity odwoła natomiast dwie pary pociągów, jedną skieruje drogą okrężną z pominięciem całego łódzkiego węzła kolejowego.
Po
majowych niezapowiedzianych utrudnieniach w ruchu na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą pasażerów czekają utrudnienia planowe – związane z rozpoczynającą się 10 czerwca zasadniczą fazą robót remontowych. Choć o szczegóły zmian w rozkładzie jazdy
pytaliśmy już od kwietnia, PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły nam konkretną odpowiedź dopiero teraz. Wynika z niej, że problemy dotyczyć będą nie tylko podróży po regionie łódzkim, jak miało to miejsce podczas majowych prac przygotowawczych, ale także tych w relacjach dalekobieżnych.
Mniej pociągów w Łodzi, więcej w Opolu – Od 10 czerwca do 1 września zostaną odwołane dwa pociągi dalekobieżne PKP Intercity: „Włókniarz” relacji Łódź Fabryczna – Szczecin Główny – Łódź Fabryczna oraz „Barbakan” relacji Kraków Główny – Szczecin Główny/Świnoujście – Kraków Główny – mówi Karol Jakubowski, naczelnik Wydziału Komunikacji i Promocji w Regionach PKP Polskich Linii Kolejowych (
informowaliśmy już o tym wczoraj). W Łodzi nie wsiądziemy także do pociągu IC „Słowacki” z Warszawy do Wrocławia (i w relacji przeciwnej). – Na odcinku Koluszki – Wrocław Główny pojedzie on drogą okrężną przez Częstochowę i Opole Główne – zapowiada bowiem nasz rozmówca.
Bardzo znaczące będą także zmiany w ruchu regionalnym. – W tym samym terminie (10 czerwca – 1 września) za część pociągów ŁKA i PR zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Łask – Sieradz – wskazuje bowiem przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Do autobusu przesiąść się będą musieli podróżujący jednym pociągiem Przewozów Regionalnych i którymś z aż osiemnastu kursów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – Autobus zastąpi także jeden pociąg Polregio na [dłuższym] odcinku Sieradz – Pabianice – dodaje Karol Jakubowski.
Bez przesiadki na autobus jedynie w godzinach szczytuSzczegółowych informacji o funkcjonowaniu komunikacji zastępczej nie umieszczono na razie na stronach internetowych przewoźników. Jak wynika jednak z tablic opublikowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, czas podróży z przesiadką wydłuży się o ok. 20 minut. Kursy bezpośrednie – bez autobusowej komunikacji zastępczej – w przypadku ŁKA realizowane będą praktycznie tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Przesiadać się do autobusu będą musieli się także korzystający z międzywojewódzkich kursów Regio. W Łasku autobus będzie czekać na pasażerów popołudniowego kursu z Łodzi Kaliskiej do Wrocławia Głównego. W tabelach nie ma natomiast wyszczególnionego wskazanego przez Karola Jakubowskiego autobusu zastępczego PR z Sieradza do Pabianic.