Ruch na niektórych odcinkach trasy z Łodzi do Łowicza będzie w najbliższym czasie zawieszony. PKP PLK wykonają w tym czasie remont, który ma zapobiec konieczności wprowadzenia ograniczeń prędkości. Utrudnienia dla podróżnych potrwają do czerwca.
Już od 11 marca tr
wają intensywne prace w Zgierzu obejmujące jeden z wiaduktów leżących w granicach tamtejszej stacji kolejowej. Roboty powodują bardzo duże utrudnienia w podróżach pomiędzy Łodzią a Kutnem, bo ruch na fragmencie linii nr 16 został wstrzymany. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w kwietniu zamknięty zostanie natomiast odcinek Zgierz – Stryków na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska, po której prowadzony jest ruch pociągów z Łodzi w kierunku Łowicza.
Podróż będzie o 20 – 40 minut dłuższaRównolegle rozpoczną się prace na kilku innych obiektach w ciągu linii nr 15. W związku z nimi etapami zamykane będą kolejne odcinki, a zmieniona organizacja ruchu będzie obowiązywać przez około dwa miesiące. – Od 9 kwietnia do 6 maja PLK zrewitalizują cztery przepusty i mosty na odcinku Zgierz – Stryków. Wykonawcą robót będzie PNUIK Kraków. Koszt prac wyniesie 2,3 mln zł. Łódzka Kolej Aglomeracyjna uruchomi komunikację zastępczą na odcinku Zgierz – Stryków – wskazuje na zakres pierwszego etapu inwestycji Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Kolejny etap rozpocznie się 7 maja. – Na odcinku Głowno – Domaniewice wyremontowanych zostanie wówczas pięć obiektów inżynieryjnych. Wykonawcą również będzie PNUIK Kraków. Koszt robót to 3 mln zł. Autobusy zastępcze ŁKA będą kursowały na odcinku Głowno – Łowicz – informuje nas przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Dziś z Łodzi Kaliskiej do Łowicza możemy dojechać nawet w godzinę. W czasie pierwszej fazy robót łączny czas przejazdu będzie oscylował wokół 1 godz. 40 min, a w czasie drugiej – wokół 1 godz. 20 min.
Zamknięcia etapami mają zmniejszyć utrudnienia dla podróżnych – Prace zostały podzielone na etapy, ponieważ jednoczesne zamknięcie szlaków Zgierz – Stryków i Głowno – Domaniewice skutkowałoby wprowadzeniem komunikacji zastępczej na całej trasie od Zgierza do Łowicza – tłumaczy nasz rozmówca. W jego ocenie nie byłoby to rozwiązaniem optymalnym z punktu widzenia podróżnych. – Jeśli jest to możliwe, staramy się zawsze ograniczać zmiany w komunikacji – podkreśla.
Najważniejszym obiektem, który przejdzie remont w ramach wiosennej inwestycji, będzie jednoprzęsłowy most stalowy na Moszczenicy w pobliżu przystanku Swędów. Prace obejmą tam wymianę nawierzchni, przebudowę sieci trakcyjnej oraz zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej i podpór. – Wzmocniony zostanie też nasyp. Remont przejdą balustrady, przyczółki, schody i elementy oporowe utrzymujące tłuczeń na obiekcie – wylicza przedstawiciel PKP PLK. – Roboty na pozostałych obiektach będą polegać głównie na wymianie istniejących przęseł na nowe, naprawie przyczółków, wykonaniu nowych balustrad, odbudowie torowiska oraz oczyszczeniu koryt pod obiektami i w ich bezpośrednim sąsiedztwie – dodaje. Prace mają pozwolić na uniknięcie konieczności wprowadzenia ograniczeń prędkości związanych z pogarszającym się stanem technicznym mostów czy przepustów.