fot. Kpc21, lic. CC BY-SA 4.0Stacja kolejowa w Głownie
W tym i przyszłym roku będzie dochodzić do kolejnych wstrzymań ruchu na linii nr 15 łączącej Łódź z Łowiczem. Będą one związane z budową dwóch nowych przystanków. Utrudnienia nie będą jednak tak długotrwałe, jak w przypadku inwestycji obejmującej powstanie przystanku Zgierz-Rudunki.
Od 12 marca pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nie dojeżdżają od strony Łodzi do Łowicza. PKP PLK prowadzą bowiem budowę przystanku Zgierz-Rudunki, która wiąże się z całkowitą przerwą w ruchu na podłódzkim odcinku trasy. Przewoźnik zadecydował, że aby uniknąć dodatkowych przesiadek, autobusy zastępcze obsłużą cały odcinek od stacji Zgierz do Łowicza Głównego.
Czekają nas budowy jeszcze dwóch przystanków
Plany inwestycyjne zarządcy infrastruktury nie ograniczają się jednak tylko do budowy nowego peronu w peryferyjnej części Zgierza. W tzw. rządowym programie przystankowym znalazły się też nowe przystanki Stare Grudze i Głowno Północne. Czy więc wkrótce dojdzie do kolejnego wielotygodniowego zamknięcia tej ważnej dla ŁKA trasy? – Budowa peronów w tych dwóch lokalizacjach została zaplanowana tak, by minimalnie wpływać na ruch pociągów – zapewnia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dodaje, że przewidywane są tylko kilkudniowe zamknięcia całodobowe w okresie najintensywniejszych robót. – Prace w większości będą realizowane podczas nocnych przerw w ruchu – zapewnia nasz rozmówca. Można się więc spodziewać, że pewne kursy, zwłaszcza wczesnoporanne i późnowieczorne, mogą zostać zastąpione komunikacją autobusową na dłużej.
Rozpoczęcie prac budowlanych do końca roku
– Rozpoczęcie prac na przystanku Stare Grudze będzie możliwe na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku – mówi przedstawiciel PLK. Prace w Głownie zaczną się natomiast nieco później bo do końca 2023 r. Spółka nie wskazała jednoznacznie, dlaczego budowa wszystkich trzech nowych przystanków nie mogła zostać zrealizowana jednocześnie.
Polskie Linie Kolejowe przekonują przy tym, że starają się możliwie intensywnie wykorzystać każdą przerwę w ruchu pociągów. – W trakcie budowy peronu Zgierz-Rudunki prowadzimy też remont dwóch mostów i dwóch przepustów na szlaku Zgierz – Glinnik – wskazuje Rafał Wilgusiak. Dodajmy, że w zeszłym roku na linii nr 15 obowiązywała dłuższa przerwa w ruchu związana z modernizacją infrastruktury pasażerskiej w Głownie i Strykowie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.