Kończy się modernizacja linii kolejowej nr 16 na odcinku ze Zgierza do Łęczycy. PKP PLK zapowiadają długo oczekiwane otwarcie trasy, na której obecnie kursują tylko autobusy zastępcze. Prace toczą się jeszcze m.in. w Zgierzu, gdzie powstaje nowa mijanka.
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 16 pomiędzy Zgierzem a Łęczycą, która bardzo mocno wpływa na ruch pociągów w województwie łódzkim. Zamknięta jest bowiem jednotorowa trasa stanowiąca najważniejszy ciąg wylotowy z Łodzi na północ. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zarządcy infrastruktury odcinek ma zostać otwarty jeszcze w tym roku. Raczej nie stanie się to jednak wraz z wprowadzeniem nowego rocznego rozkładu jazdy.
Kontrakt na odcinek Ozorków – Łęczyca niemal zakończony – Przywrócenie ruchu planowane jest pod koniec grudnia tego roku – poinformował nas bowiem Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Inwestycja podzielona jest na dwa zadania obejmujące odpowiednio odcinki Zgierz – Ozorków i Ozorków – Łęczyca. Bardziej zaawansowane są prace na drugim z nich. Na całym tym odcinku ułożony jest już nowy tor, gotowa jest także sieć trakcyjna. Na modernizowanych peronach w Ozorkowie, Sierpowie i Łęczycy są już nowe ławki, wiaty, oznaczenia czy gabloty informacji pasażerskiej.
Wykonawca tej części inwestycji, która jest finansowana ze środków budżetu państwa, kończy prace przy systemie odwodnieniowym. – Jednocześnie prowadzi roboty porządkowe i okołotorowe – relacjonuje nasz rozmówca. Nieco więcej do zrobienia pozostało na odcinku Zgierz – Ozorków, którego remont finansowany jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Prace koncentrują się obecnie w Zgierzu Na przystanku Zgierz-Północ, który stanie się mijanką, zakończyła się budowa nowego peronu, ale wciąż trwa układanie położonego przy nim toru. Na powstającej stacji trzeba też jeszcze zamontować rozjazdy i wykonać inne prace związane ze zmianą charakteru tego miejsca. – Do wykonania pozostał też wiadukt kolejowy, który realizuje GDDKiA w ramach budowy drogi S14 – dodaje przedstawiciel PKP PLK.
Nowy posterunek ma zwiększyć przepustowość trasy na jej odcinku aglomeracyjnym. PKP PLK zapowiadają, że pociągi pojadą istotnie szybciej niż przed remontem – składy pasażerskie będą mogły kursować z prędkością 120 km/godz. zamiast dawnych 70–90 km/godz. Jeszcze przez około rok będzie natomiast trwać
przebudowa stacji Kutno.