Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź – Kutno: Kolejne dwa miesiące komunikacji zastępczej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź – Kutno: Kolejne dwa miesiące komunikacji zastępczej
fot. Kasper FiszerAutobus zastępczy ŁKA
Zarządca infrastruktury po raz kolejny wprowadził znaczące ograniczenia w ruchu pomiędzy Łodzią a Kutnem. Bez komunikacji zastępczej realizowane są tylko stosunkowo nieliczne kursy PKP Intercity. Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej znów przez ponad dwa miesiące będą musieli przesiadać się w Witoni do autobusów. Pod koniec sierpnia gotowy ma być przebudowany peron nr 3.

Wczoraj informowaliśmy na naszych łamach o trwających utrudnieniach w komunikacji między Łodzią a Toruniem. Częściowo wynikają one z kolejnej już, tym razem częściowej przerwy w ruchu na linii kolejowej nr 16 łączącej Łódź z Kutnem. W związku z opóźnioną modernizacją magistrali E20 znów PKP PLK ograniczyły eksploatację odcinka Witomia – Kutno. Podobne wstrzymania zdarzały się regularnie od maja zeszłego roku, a ich część wprowadzana była doraźnie, w ostatniej chwili, bez wcześniejszego ujęcia zmian w rozkładzie jazdy.

Jak zapewnił nas zarządca infrastruktury, tym razem plan zawieszenia obsługi został wcześniej odpowiednio uzgodniony z przewoźnikami i ogłoszony. Zmiany obowiązują od 14 czerwca do 28 sierpnia, a więc praktycznie przez cały okres wakacji. – W Kutnie finiszuje przebudowa południowej części stacji – tłumaczy konieczność wprowadzenia ograniczeń Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Po otwarciu ruch ma odbywać się już po nowych torach, oddany do eksploatacji zostanie również peron nr 3.

Nie wszystkie pociągi zostały odwołane

Zanim do tego dojdzie, podróżujący muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami. Choć przerwa w ruchu nie jest całkowita, do Witoni skrócone zostały relacje wszystkich pociągów ŁKA z kierunku Łodzi – tam trzeba przesiąść się do autobusu zastępczego. Po drodze zamiast po torach na całym odcinku Łódź – Kutno jeżdżą korzystający z jednej pary kursów realizowanych przez Polregio. Bez większych zmian kursują natomiast pociągi PKP Intercity.

– Przejazd pociągów przez modernizowaną stację Kutno został dostosowany do [aktualnej] przepustowości – mówi o przyjętym rozwiązaniu Rafał Wilgusiak. Dodaje on, że w celu zmniejszenia utrudnień ŁKA i PKP Intercity uzgodniły, że kilka pociągów ogólnopolskiego przewoźnika zatrzymywać się będzie na przystankach Łódź-Marysin, Łódź-Arturówek i Łódź-Stoki. Siedem innych kursów zatrzymuje się natomiast na przystankach Łódź-Dąbrowa i Łódź-Pabianicka, dzięki czemu łatwiej ma być dojechać do wybranych dzielnic Łodzi (aczkolwiek w tym przypadku mowa o połączeniach niewjeżdżających na linię nr 16 w stronę Kutna, i tak konieczna jest więc przesiadka).

Wkrótce ruszą prace na peronach nr 1 i 2

– W kolejnym etapie modernizacja obejmie północną stronę stacji. Rozpocznie się przebudowa peronów nr 1 i 2,, kontynuowane będą prace w przejściu podziemnym – zapowiada nasz rozmówca. Mówi, że inwestycja zakłada przebudowę torów wraz z siecią trakcyjną oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5