Wciąż nie wiemy, którzy producenci są zainteresowani budową hybrydowych zespołów trakcyjnych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka ponownie przesunęła termin otwarcia ofert w ogłoszonym pod koniec zeszłego roku przetargu. Mamy je poznać dopiero w marcu.
Trwa
przetarg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na trzy dwunapędowe spalinowo-elektryczne jednostki trakcyjne. Choć minął już drugi termin otwarcia ofert, wciąż nie wiemy, kto weźmie udział w postępowaniu na hybrydowe zespoły trakcyjne. Spółka wprowadziła kolejne zmiany w treści zamówienia i ponownie przełożyła termin zakończenia przyjmowania propozycji od producentów.
Nie znamy szczegółowych przyczyn przesunięcia terminu – Termin otwarcia ofert został przesunięty na 10 marca 2021 r. – powiedziała Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na stronie internetowej spółki można znaleźć kilka
ogłoszeń o zmianach w postępowaniu. Ostatnie z nich zawiera wyłącznie informację o ustaleniu nowego terminu przyjmowania i otwarcia ofert. Przedstawicielka spółki nie poinformowała nas, jakie są przyczyny wprowadzenia korekty.
Według obecnych zapisów spółka spodziewa się dostaw pojazdów do 30 października 2023 r. Ich wdrożenie do eksploatacji ma stanowić nowy etap rozwoju systemu kolei regionalnej w województwie. Własna spółka samorządu będzie bowiem mogła uruchomić wówczas bezpośrednie pociągi z Łodzi do Opoczna i Spały.
Nadchodzi kolejna reaktywacja ruchu w regionie łódzkim Przewoźnik
przedstawił już wstępne założenia oferty w nowych kierunkach. Pociągi do Opoczna mają kursować dziesięć razy dziennie, a do Spały – dwa razy na dobę wyłącznie w dni wolne. Hybrydy pośrednio wykorzystane zostaną więc również do poprawy atrakcyjności rozkładu jazdy pomiędzy Łodzią a Tomaszowem Mazowieckim.
Regularne pociągi pasażerskie do Spały przestały kursować w 1989 r. Później na krótkiej linii z Tomaszowa Mazowieckiego utrzymywany był jedynie ruch turystyczny. Wznowienie przewozów do tej miejscowości będzie najprawdopodobniej pierwszą reaktuacją od 2020 r. w województwie łódzkim. Wówczas
ŁKA rozpoczęła obsługę odcinka z Tomaszowa Mazowieckiego do Drzewicy.