Pasażerowie coraz wyżej oceniają Łódzką Kolej Aglomeracyjną – tak wynika z ostatniego badania satysfakcji klienta. Spółka w 10-stopniowej skali uzyskała ogólną ocenę 8,13. To wynik lepszy od poprzedniego badania zrealizowanego wiosną 2018 roku (7,89). Pasażerowie najbardziej zadowoleni są z komfortu w pociągach, dostępności biletów i realizacji usługi - informuje przewoźnik.
Jak informuje przewoźnik, ankietę przeprowadzono w pociągach ŁKA pod koniec 2018 roku na próbie 2500 osób. W ramach badania w poszczególnych blokach oceniane były:
- Jakość informacji o podróży – 8,17
- Dostępność informacji na temat podróży – 7,91
- Dostępność biletów – 8,45
- Realizacja usługi – 8,24
- Komfort w pociągu – 8,56
- Stacje i przystanki kolejowe – 7,61
Wyniki wszystkich bloków są wyższe w porównaniu do badania przeprowadzonego wiosną. Zdaniem pasażerów najbardziej poprawiła się jakość informacji na temat podróży (wzrost o 0,51). Ankietowani bardziej zadowoleni są także z dostępności biletów (wzrost o 0,37).
W ramach pytań szczegółowych w badaniu niżej oceniona została liczba miejsc siedzących w stosunku do liczby pasażerów (spadek o 0,70). Jest to zrozumiałe mając na uwadze fakt, iż w 2018 roku ŁKA przewiozła 4 692 230 osób, o 22% więcej niż w roku 2017. Problem braku miejsc siedzących mają rozwiązać nowe pociągi, które zamówiła Spółka. Uruchomione zostaną także dodatkowe połączenia.
Ankietowani wskazywali także na potrzebę lepszej integracji rozkładów jazdy komunikacji publicznej z kolejowym rozkładem jazdy.
W ramach badania ŁKA zbadała także współczynnik rekomendacji (NPS), który wyniósł 56 punktów. Oznacza to, iż ponad połowa badanych poleciłaby Łódzką Kolej Aglomeracyjną swoim znajomym/kolegom z pracy czy członkom rodziny - podsumowuje spółka.