Łódzka spółka wjedzie na teren województwa świętokrzyskiego. Przewoźnik zapowiedział, że wykorzysta swoje hybrydy do obsługi trasy do Skarżyska-Kamiennej. Pociągi do tego miasta odjadą m.in. z Dworca Fabrycznego.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna intensywnie rozwija swoją ofertę połączeń międzywojewódzkich. W grudniu zeszłego roku pociągi tej spółki
dotarły do Włocławka, Radomia i Poznania, a w marcu tego roku –
do Torunia. Już wcześniej z ŁKA można było dojechać do Warszawy i Ostrowa Wielkopolskiego. Wiemy już, że trend rozszerzania oferty o kolejne trasy wybiegające poza granice administracyjne regionu łódzkiego zostanie utrzymany.
Do Skarżyska wciąż bezpośrednio z Łodzi Jak poinformował nas przewoźnik,
dostarczane do Łodzi jednostki elektryczno-spalinowe Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostaną wykorzystane na linii Łódź – Skarżysko-Kamienna.
Obecnie w tej relacji kursują wyłącznie pociągi Polregio. Kursy realizowane przez ŁKA mają być wykonywane w relacjach Łódź Kaliska – Skarżysko – Łódź Kaliska, Łódź Fabryczna – Skarżysko – Łódź Fabryczna oraz na wewnętrznym odcinku Łódź Fabryczna – Opoczno – Łódź Fabryczna.
– Ofertę przewozową na tej linii współtworzyli organizatorzy przewozów: samorząd województwa łódzkiego i samorząd województwa świętokrzyskiego – podkreśla Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w weekendy hybrydy
mają być wykorzystane także na odcinku do Spały. Pierwsze trzy jednostki z zamówienia podstawowego
mają zostać dostarczone do 29 czerwca tego roku.
Trasa, na której pojawią się hybrydy, może zostać zelektryfikowana Pierwszy z zamówionych pojazdów
dotarł już do ŁKA. – Obecnie trwa procedura odbiorów końcowych, które planowo mają zakończyć się w pierwszej połowie czerwca – mówi nasza rozmówczyni. Dwa dodatkowe zespoły trakcyjne, które przewoźnik zamawia w ramach opcji do przetargu, mają zostać przekazane mu przez Newag do końca tego roku.
Urzędy marszałkowskie z Łodzi i Kielc mają w planach elektryfikację odcinka z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej. Choć prace, które
miałyby być finansowane w ramach programu Kolej Plus, mogą zakończyć się najwcześniej za kilka lat, zasadnym wydaje się pytanie, gdzie skierowane zostaną hybrydy po budowie sieci trakcyjnej wzdłuż tej trasy. Jak twierdzi przedstawicielka ŁKA, będą one wówczas kierowane do realizacji wszystkich połączeń realizowanych przez przewoźnika.