Minęły dwa lata eksploatacji dwunapędowych Impulsów w barwach ŁKA. Przewoźnik wskazuje na ich wysoką sprawność. Pozwala to na bezproblemową obsługę linii nr 25 w kierunku Skarżyska-Kamiennej.
Regularna eksploatacja dwunapędowych spalinowo-elektrycznych jednostek Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu rozpoczęła się w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w połowie 2022 r. Początkowo możliwość obsługi odcinków niezelektryfikowanych była wykorzystywana na trasie Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Spała. Pół roku później hybrydy wjechały zaś również na linię nr 25 w kierunku Opoczna i Skarżyska-Kamiennej w województwie świętokrzyskim.
Kolejny typ taboru sprawdza się w praktyce
Dwa lata później można stwierdzić, że eksploatacja pierwszych we flocie ŁKA pojazdów hybrydowych przebiega dobrze. – Posiadamy pięć pojazdów spalinowo-elektrycznych 36WEh. Sprawność taboru kształtuje się na poziomie 99 proc. – mówi bowiem Iwona Borowińska, dyrektor Działu Marketingu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Łódzki przewoźnik wielokrotnie podkreślał wcześniej, że bardzo wysoką sprawnością cechują się także starsze Impulsy elektryczne czy Flirty wyprodukowane przez koncern Stadler.
– Do tej pory nie odnotowaliśmy żadnych istotnych problemów, które miałyby wpływ na wyłączenie taboru [36WEh] z eksploatacji – podkreśla nasza rozmówczyni. Dodaje, że jeśli występują przypadki wyłączenia z ruchu, wynikają wyłącznie ze zdarzeń losowych, na które przewoźnik nie ma żadnego wpływu. Łódzka spółka ma też nie odnotowywać uwag co do zastosowanego układu wnętrza czy pojemności pojazdów.
Pięć pojazdów wystarcza do obsługi odcinków bez sieci trakcyjnej
Aktualnie ŁKA obsługuje tylko dwa odcinki niezelektryfikowane, oba wybiegające z Tomaszowa Mazowieckiego: do Spały oraz do Skarżyska-Kamiennej. – Obecnie liczba pojazdów dwunapędowych jest wystarczająca do obsługi pociągów na liniach niezelektryfikowanych – ocenia przedstawicielka samorządowego operatora. Łódzka Kolej Aglomeracyjna nie planuje wobec tego kolejnych zakupów podobnych jednostek.
W dłuższym horyzoncie czasowym zgodnie z zapowiedziami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego ŁKA ma obsługiwać także odcinek z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa. Linia ta ma jednak zostać do tego czasu zelektryfikowana. Prace w tym zakresie są planowane w ramach rządowego programu Kolej Plus.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.