W 2025 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie kontynuować proces napraw okresowych jednostek Impuls. W zeszłym roku zakończyły się takie przeglądy czterech pierwszych pojazdów tego typu. Tabor przewoźnika został zaś uzupełniony o autobusy służące do obsługi linii dowozowych.
Na początku 2024 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiedziała rozpoczęcie procesu napraw czwartego poziomu utrzymania należących do niej jednostek elektrycznych Impuls. Do grudnia ubiegłego roku przeglądy P4 miało przejść 4-5 zespołów trakcyjnych. Wiemy już, że plan ten został zrealizowany.
Przeglądy realizuje Newag
– W zeszłym roku zostały przeprowadzone w Newag SA naprawy z czwartego poziomu utrzymania dla czterech pojazdów Impuls 2 – mówi Iwona Borowińska, dyrektor Biura Marketingu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dodaje, że w 2025 r. producent przeprowadzi analogiczne naprawy kolejnych dziesięciu egzemplarzy tego typu. ŁKA eksploatuje łącznie 14 takich jednostek, więc proces obejmuje całą serię.
Dodajmy, że na początku zeszłego roku zakończyły się naprawy P4 dwudziestu nieco starszych zespołów trakcyjnych Flirt 3 dostarczonych przez koncern Stadler. W minionych dwunastu miesiącach łódzki operator nie zakupił ani nie otrzymał żadnych nowych pojazdów kolejowych. Do końca tego roku nie planuje też kolejnych dostaw, choć
trwa produkcja zamówionych już jednostek Elf 3 Pesy.
Sukcesywny rozwój floty autobusowej
Spore zmiany zaszły natomiast w taborze autobusowym. – W 2024 r. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przekazał ŁKA
14 pojazdów wyprodukowanych na bazie Mercedesów Sprinterów przez firmę Creobus sp. z o.o. Pojemność maksymalna każdego autobusu z całej dostawy pojazdów to 23 miejsca siedzące włącznie z kierowcą lub w przypadku przewożenia osoby z niepełnosprawnością 18 miejsc siedzących włącznie z kierowcą plus jeden pasażer z niepełnosprawnością poruszający się na wózku inwalidzkim – opisuje nasza rozmówczyni.
Zakupy poczynione przez samorząd pozwoliły na rozwój siatki połączeń dowozowych. Nowe linie powstały m. in.
w rejonie Andrespola czy Rawy Mazowieckiej. Łódzki urząd marszałkowski zapowiedział już dalsze rozszerzanie floty autobusowej ŁKA, choć przewoźnik na razie nie informuje o szczegółach planowanych dostaw.