Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA wyśle 10 Impulsów na naprawy P4

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
04-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA wyśle 10 Impulsów na naprawy P4
fot. UMWŁ
W 2025 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie kontynuować proces napraw okresowych jednostek Impuls. W zeszłym roku zakończyły się takie przeglądy czterech pierwszych pojazdów tego typu. Tabor przewoźnika został zaś uzupełniony o autobusy służące do obsługi linii dowozowych.

Na początku 2024 r. Łódzka Kolej Aglomeracyjna zapowiedziała rozpoczęcie procesu napraw czwartego poziomu utrzymania należących do niej jednostek elektrycznych Impuls. Do grudnia ubiegłego roku przeglądy P4 miało przejść 4-5 zespołów trakcyjnych. Wiemy już, że plan ten został zrealizowany.

Przeglądy realizuje Newag

– W zeszłym roku zostały przeprowadzone w Newag SA naprawy z czwartego poziomu utrzymania dla czterech pojazdów Impuls 2 – mówi Iwona Borowińska, dyrektor Biura Marketingu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dodaje, że w 2025 r. producent przeprowadzi analogiczne naprawy kolejnych dziesięciu egzemplarzy tego typu. ŁKA eksploatuje łącznie 14 takich jednostek, więc proces obejmuje całą serię.

Dodajmy, że na początku zeszłego roku zakończyły się naprawy P4 dwudziestu nieco starszych zespołów trakcyjnych Flirt 3 dostarczonych przez koncern Stadler. W minionych dwunastu miesiącach łódzki operator nie zakupił ani nie otrzymał żadnych nowych pojazdów kolejowych. Do końca tego roku nie planuje też kolejnych dostaw, choć trwa produkcja zamówionych już jednostek Elf 3 Pesy.

Sukcesywny rozwój floty autobusowej

Spore zmiany zaszły natomiast w taborze autobusowym. – W 2024 r. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego przekazał ŁKA 14 pojazdów wyprodukowanych na bazie Mercedesów Sprinterów przez firmę Creobus sp. z o.o. Pojemność maksymalna każdego autobusu z całej dostawy pojazdów to 23 miejsca siedzące włącznie z kierowcą lub w przypadku przewożenia osoby z niepełnosprawnością 18 miejsc siedzących włącznie z kierowcą plus jeden pasażer z niepełnosprawnością poruszający się na wózku inwalidzkim – opisuje nasza rozmówczyni.

Zakupy poczynione przez samorząd pozwoliły na rozwój siatki połączeń dowozowych. Nowe linie powstały m. in. w rejonie Andrespola czy Rawy Mazowieckiej. Łódzki urząd marszałkowski zapowiedział już dalsze rozszerzanie floty autobusowej ŁKA, choć przewoźnik na razie nie informuje o szczegółach planowanych dostaw.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA z kolejnymi pięcioma busami Mercedesa

Tabor i technika

ŁKA z kolejnymi pięcioma busami Mercedesa

Kasper Fiszer 02 grudnia 2024

ŁKA domawia kolejne busy. Będzie ich 27

Tabor i technika

ŁKA domawia kolejne busy. Będzie ich 27

inf. pras. oprac. JR 30 października 2024

Wykorzystanie kolei w aglomeracji łódzkiej

Biznes

Wykorzystanie kolei w aglomeracji łódzkiej

Elżbieta Nowak, Dominiki Witkowski, Piotr Bartczak, Damian Dratwa Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o. 26 września 2024

ŁKA: Mniej pociągów do Spały

Pasażer

ŁKA: Mniej pociągów do Spały

Kasper Fiszer 09 września 2024

ŁKA: Wysoka sprawność hybrydowych Impulsów

Tabor i technika

ŁKA: Wysoka sprawność hybrydowych Impulsów

Kasper Fiszer 24 sierpnia 2024

ŁKA: Miejscówki na Sprintery do Warszawy także w kasie?

Pasażer

Zobacz również:

ŁKA z kolejnymi pięcioma busami Mercedesa

Tabor i technika

ŁKA z kolejnymi pięcioma busami Mercedesa

Kasper Fiszer 02 grudnia 2024

ŁKA domawia kolejne busy. Będzie ich 27

Tabor i technika

ŁKA domawia kolejne busy. Będzie ich 27

inf. pras. oprac. JR 30 października 2024

Wykorzystanie kolei w aglomeracji łódzkiej

Biznes

Wykorzystanie kolei w aglomeracji łódzkiej

Elżbieta Nowak, Dominiki Witkowski, Piotr Bartczak, Damian Dratwa Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o. 26 września 2024

ŁKA: Mniej pociągów do Spały

Pasażer

ŁKA: Mniej pociągów do Spały

Kasper Fiszer 09 września 2024

ŁKA: Wysoka sprawność hybrydowych Impulsów

Tabor i technika

ŁKA: Wysoka sprawność hybrydowych Impulsów

Kasper Fiszer 24 sierpnia 2024

ŁKA: Miejscówki na Sprintery do Warszawy także w kasie?

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5