Międzywojewódzka oferta łódzkiego przewoźnika ulegnie niebawem bardzo istotnym zmianom. Z jednej strony spółka ma przestać prowadzić przewozy do Torunia, z drugiej zaś zwiększy liczbę kursów do Końskich i Skarżyska-Kamiennej. Regiony łódzki i świętokrzyski są zadowolone z wyników osiąganych na reaktywowanej niedawno linii nr 25.
W zeszłym tygodniu samorząd województwa łódzkiego poinformował, że w nowym rocznym rozkładzie jazdy 2023/2024, który wejdzie w życie w połowie grudnia, nie znajdą się już pociągi
Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi do Torunia. Ruch ma tam przejąć Polregio, które zawarło umowy wieloletnie zarówno z województwem łódzkim, jak i kujawsko-pomorskim. Nie oznacza to jednak, że oferta połączeń średniego dystansu realizowanych przez własną spółkę samorządu będzie skromniejsza niż dziś, bo równolegle pojawić mają się nowe kursy w innym kierunku.
Więcej kursów przekroczy granicę województwa
Dodatkowe kursy mają bowiem pojawić się na międzywojewódzkim odcinku linii nr 25 Łódź Kaliska – Opoczno – Końskie – Skarżysko-Kamienna – Dębica. ŁKA obsługuje tam dziś zarówno pociągi w krótkiej relacji Łódź – Opoczno, jak i wydłużone przez Końskie do węzłowej stacji Skarżysko-Kamienna. Aktualnie z Łodzi Fabrycznej można tam dotrzeć bez przesiadki cztery razy dziennie.
Liczba tych kursów ma się jednak zwiększyć. – W nowym rocznym rozkładzie jazdy 2023/2024 zaplanowano wydłużenie wybranych połączeń Łódź – Opoczno o odcinek Opoczno – Końskie/Skarżysko-Kamienna – potwierdził Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. To kolejna dobra wiadomość dla pasażerów z rejonu Końskich, bo samorząd województwa świętokrzyskiego poinformował niedawno o planach uruchomienia dodatkowej pary pociągów Regio relacji Końskie – Skarżysko-Kamienna – Końskie.
Szczegóły oferty poznamy po wakacjach
Służby prasowe łódzkiego marszałka zastrzegają przy tym, że nie zakończyła się jeszcze konstrukcja rozkładu jazdy prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Nie podają więc szczegółów dotyczących rozbudowy oferty, ale zapewniają, że zostaną one zamieszczone na stronie ŁKA już niebawem. – Informacje o rozkładzie jazdy zostaną opublikowane we wrześniu – usłyszeliśmy. Podróżni będą więc mogli zapoznać się z ok. trzymiesięcznym wyprzedzeniem z grafikiem połączeń, który będzie obowiązywać od połowy grudnia.
Przypomnijmy, że ŁKA obsługuje kursy do Skarżyska od siedmiu miesięcy, co było możliwe dzięki zakupowi dwunapędowych jednostek trakcyjnych Newag Impuls. Do grudnia 2022 r. ruch był utrzymywany wyłącznie przez Polregio, które obsługiwało odcinek Opoczno – Skarżysko od grudnia 2021 r. Przez poprzednie 12 lat linia nr 25 była na tym fragmencie zamknięta dla ruchu pasażerskiego.