Samorząd województwa łódzkiego informuje o dobrych wynikach przewozowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Ta przewozi teraz ok. pół miliona pasażerów miesięcznie – tyle co kilka miesięcy przed wybuchem pandemii koronawirusa. W odbudowywaniu potoków pomagać mają dodatkowe kursy na kilku liniach.
W marcu
Łódzka Kolej Aglomeracyjna informowała o dobrych wynikach przewozowych w okresie powolnego wychodzenia z kolejnej fali pandemii. Po znaczącym spadku liczby przewożonych podróżnych, jaki przypadał przede wszystkim na okres kilku miesięcy od marca 2020 r., popyt stopniowo się stabilizoował. Trzy miesiące temu statystyki były już tylko nieco niższe niż w lutym 2019 r. Najnowsze dane mówią o stabilizacji tego trendu i sugerują możliwość dalszego szybkiego wzrostu.
Schreiber: Dobre wyniki zachęcają do inwestowania w kolej – W maju liczba pasażerów pociągów ŁKA wróciła do stanu sprzed pandemii koronawirusa – powiedział dziennikarzom Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego, które pozostaje właścicielem przewoźnika. Z usług spółki korzysta teraz ok. pół miliona osób miesięcznie. To nieco mniej niż tuż przed początkiem rozprzestrzeniania się koronawirusa i wprowadzeniem restrykcji gospodarczych, ale różnice rzeczywiście nie są już duże – osiągane obecnie wartości są porównywalne z tymi z drugiej połowy 2019 r.
– Wyniki pozwalają nam ze spokojem patrzeć w przyszłość i inwestować w rozwój kolei – podkreślił samorządowiec. Najeży w tym miejscu zauważyć, że dziś liczba realizowanych przez wojewódzką spółkę połączeń jest istotnie większa niż w 2019 r. Od tego czasu przewoźnik uruchomił kursy do Drzewicy czy przejął istotną część przewozów na trasach do Radomska i do Ostrowa Wielkopolskiego.
Przybywa pociągów i autobusów zastępczych Zwiększyła się też częstotliwość obsługi sporej części pozostałych tras regionu. Ma być to zresztą strategia ŁKA na pozyskanie pasażerów i na zapewnienie im bezpiecznych warunków przejazdu. W tym miesiącu nieco rozszerzona została np. oferta na odcinku z Łodzi do Kutna, gdzie w związku z pracami infrastrukturalnymi ruch prowadzony jest obecnie zastępczą komunikacją autobusową. Dodatkowe kursy pojadą w godzinach popołudniowych w dni robocze, a część z istniejących już wcześniej połączeń ma rozszerzone terminy kursowania.
Więcej kursów jest też na aglomeracyjnej linii Łódź-Widzew – Łódź-Stoki – Zgierz. Tam uruchomiono dodatkowe pociągi popołudniowe i wieczorne, przybędzie też połączeń weekendowych. Utrzymane zostanie natomiast
uruchomione pilotażowo wczesnoporanne połączenie autobusowo-kolejowe z Tomaszowa Mazowieckiego do Łodzi i późnowieczorne w kierunku przeciwnym.