Newag zakończył realizację kontraktu na pięć hybrydowych Impulsów 2 dla ŁKA. Dwie jednostki zamówione w ramach prawa opcji dotarły do odbiorcy. Pojazdy będą obsługiwały połączenia do Opoczna i Skarżyska-Kamiennej, które za dwa tygodnie przejmie ŁKA.
Do bazy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przy stacji Łódź Widzew dotarły kolejne dwa dwutrakcyjne, elektryczno-spalinowe zespoły trakcyjne 36WEh. Są to jednostki objęte prawem opcji, z którego przewoźnik postanowił skorzystać
w maju bieżącego roku. Tym samym ŁKA ma już komplet zamówionych w Newagu pojazdów hybrydowych (zamówienie podstawowe obejmowało trzy sztuki). Spółka nie zamierza na razie zamawiać kolejnych takich jednostek.
Spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne będą wykorzystywane na odcinku linii 25 między Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem Kamienną, którego obsługę
ŁKA przejmie od Polregio w nowym rocznym rozkładzie jazdy. Korzyścią dla pasażerów – oprócz wyższego standardu taboru – będzie możliwość dojazdu bez przesiadki do stacji Łódź Fabryczna: do prowadzącego do niej tunelu nie są wpuszczane pojazdy spalinowe, którymi połączenia do Skarżyska obsługuje dotychczasowy operator. Trzy hybrydy, które dotarły do przewoźnika jako pierwsze, obsługiwały w sezonie letnim
połączenie weekendowe Łódź Fabryczna – Tomaszów Mazowiecki – Spała.
Hybrydowe zespoły trakcyjne ŁKA mogą poruszać się z prędkością 160 km/h na silnikach elektrycznych i 120 km/h – na spalinowym. Ich pojemność to 300 osób, w tym przeszło 140 na miejscach siedzących. Ich zakup został dofinansowany z funduszy unijnych.