Prezes łódzkiej spółki Janusz Malinowski zapowiada, że wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów po dziewięciu miesiącach przerwy wznowiona zostanie obsługa porannego kursu z Włocławka do Łodzi. Tłumaczy, że dotychczas uruchamianie tego pociągu było niemożliwe ze względu na ograniczoną przepustowość sieci kolejowej. Projekt przyszłorocznego rozkładu został już jednak w tym zakresie zaakceptowany przez PKP PLK.
Samorząd województwa łódzkiego stopniowo przedstawia kolejne informacje dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów, który ma wejść w życie w połowie grudnia tego roku. Wynika z nich, że po raz kolejny dojdzie do rozszerzenia oferty ŁKA na trasach międzywojewódzkich. Spółka przejmie część kursów na trasie Łódź – Skarżysko-Kamienna przez Opoczno i uruchomi dodatkowe połączenie pomiędzy Łodzią a Poznaniem realizowane w soboty.
Prawie rok przerwy w obsłudze połączenia
Na ostatniej sesji Sejmiku Województwa Łódzkiego padły również ważne deklaracje dotyczące obsługi styku z województwem kujawsko-pomorskim. Po otwarciu linii ŁKA Łódź – Włocławek w grudniu 2021 r. przewoźnik zaoferował trzy pary kursów, ale już w marcu ich liczbę zmniejszono do dwóch przy równoczesnym wydłużeniu trasy do Torunia. Z rozkładu wpoadł m.in. pierwszy poranny kurs w kierunku Łodzi. Nie został on przywrócony w ramach kolejnych korekt śródrocznych.
– Połączenie, które byłoby realizowane na godziny ranne z Włocławka do Łodzi jest zaplanowane w rozkładzie jazdy który będzie obowiązywał od drugiej niedzieli grudnia – zapowiedział radnym Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dodał, że na pewno takiego kursu nie będzie można ponownie uruchomić wcześniej. Tłumaczył to brakiem dostępnej przepustowości na siecizarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Kurs uruchomi jednak ŁKA, a nie Polregio
Zapewnił też, że ŁKA otrzymała już akceptację ze strony PLK w sprawie kursu zaplanowanego do realizacji od grudnia. Wszystko wskazuje więc na to że za nieco ponad dwa miesiące zakończy się trudny dla stale dojeżdżających do pracy pasażerów okres, gdy byli zmuszeni do poszukiwania alternatywnych środków transportu. Częściowo mogli oni korzystać z połączeń uruchamianych przez PKP Intercity na podstawie umowy o wzajemnym honorowaniu biletów, ale godziny ich kursowania nie pokrywały się w pełni z porami, w jakich realizowane było zlikwidowane w marcu połączenie operatora regionalnego. Pociągi dalekobieżne nie zatrzymują się też na wszystkich mniejszych przystankach.
Województwo łódzkie przekonywało wcześniej, że kurs poranny w kierunku Kutna mogłoby uruchomić województwo kujawsko-pomorskie, które zleca obsługę części przewozów pomiędzy Włocławkiem a Kutnem spółce Polregio. To nie podjęło jednak takiej decyzji. Zapowiedziało jednocześnie, że liczba zamawianych przez nie kursów się zwiększy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.