Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dotarły 13 grudnia bez przeszkód do Ostrowa Wielkopolskiego. Podróż jest jednak dla pasażerów dość skomplikowana, bo wymaga dwóch przesiadek: na autobus zastępczy w Pabianicach i ponownie na pociąg w Łasku. W pierwszym dniu obsługi frekwencja w drugim z pociągów komunikujących Łódź z południową Wielkopolską była umiarkowana.
13 grudnia Łódzka Kolej Aglomeracyjna zainaugurowała obsługę linii kolejowej nr 14 na odcinku Sieradz – Ostrów Wielkopolski. Przewoźnik wjechał więc po raz pierwszy na teren województwa wielkopolskiego. Dwie pary kursów łódzkiej spółki zastąpiły funkcjonujące do wczoraj pociągi regionalne Łódź Kaliska – Wrocław Główny – Łódź Kaliska. W Ostrowie zapewnione są skomunikowania w kierunku stolicy Dolnego Śląska, aczkolwiek czas oczekiwania na następny kurs nie zawsze jest krótki.
Linia nr 14 w remoncie. Komunikacja zastępcza do Łasku Pociągi kursują z łódzkiego Dworca Fabrycznego, a podróż odbywa się etapami. Najpierw pociąg kierowany jest przez Łódź-Widzew na Olechów, gdzie przystaje na trzech przystankach pośrednich. Popołudniowy kurs jedzie stamtąd do Łodzi Kaliskiej, gdzie konieczna jest zmiana czoła. Po 56 minutach od wyjazdu ze stacji początkowej skład dociera do Pabianic, gdzie pasażerowie muszą przesiąść się do autobusu zastępczego.
Dziś przesiadki odbyły się sprawnie i punktualnie, aczkolwiek pewnym utrudnieniem jest stosunkowo późne podstawienie autobusu zastępczego – po wyjściu z pociągu trzeba nań poczekać, co może być szczególnie uciążliwe w porze zimowej. Równoległą do linii nr 14 drogą docieramy do Łasku, gdzie następuje ponowna przesiadka – tym razem pociąg. Dziś zarówno na odcinku Łódź Fabryczna – Pabianice, jak i Łask – Ostrów Wielkopolski kursował pojedynczy zespół trakcyjny Stadler Flirt.
Informacja pasażerska jest odpowiednio przygotowanaW obu pojazdach urządzenia pokładowej informacji pasażerskiej działały prawidłowo. Przynajmniej niektóre kasy biletowe sprzedawały na kurs ŁKA do Ostrowa bilety w taryfie Regio, a nie w taryfie ŁKA, przy czym są one ze sobą zbieżne. Prawidłowe były komunikaty megafonowe w Łodzi Fabrycznej czy w Pabianicach, przy czym po wyjściu podróżnych ze składu nie poinformowano o konieczności oczekiwania na autobus.
W niedzielne wczesne popołudnie frekwencja na odcinku za Pabianicami była raczej niska. Zarówno w autobusie zastępczym, jak i w pociągu do Ostrowa znajdowało się kilkanaście osób. Flirt dotarł do Ostrowa Wielkopolskiego punktualnie.
Podobnie jak w przypadku linii do Drzewicy, zrezygnowano tym razem z oficjalnych uroczystości związanych z rozpoczęciem obsługi nowej trasy. Linia do Ostrowa Wielkopolskiego jest aktualnie najdłuższym z połączeń w ofercie ŁKA. Jeszcze dziś swoje kursy na odcinku Ostrów Wielkopolski - Łódź zainaugurują również Koleje Wielkopolskie.