Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Tylko Newag chce dostarczyć tabor hybrydowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: Tylko Newag chce dostarczyć tabor hybrydowy
fot. KF
Łódzka Kolej Aglomeracyjna otworzyła oferty w przetargu na spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne. Jedyną propozycję złożył Newag. Cena brutto zakupu trzech jednostek ma wynosić 75,64 mln zł – nieznacznie powyżej oczekiwań przewoźnika. Jeśli dojdzie do podpisania umowy, pojazdy wyjadą na tory pod koniec roku 2023.

Przetarg ogłoszono w grudniu ubiegłego roku. ŁKA chce kupić trzy trójczłonowe spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne (z prawem opcji na dwa kolejne) o pojemności 300 osób (w tym 160 na miejscach siedzących) każdy. Pudło ma mieć co najmniej cztery pary dwupłatowych drzwi po każdej stronie. Jednostki muszą być przystosowane do jazdy w trakcji podwójnej i potrójnej. Zamawiający wymaga prędkości maksymalnej co najmniej 160 km/h dla trakcji elektrycznej i 120 km/h dla spalinowej.

Przewidywany okres eksploatacji to ok. 35 lat. Za cenę brutto można otrzymać 40% wagi ogólnej oceny, a 30% – za koszt brutto utrzymania (ŁKA przyjęła zakup taboru wraz z utrzymaniem jako swój standard). Newag zaproponował tu opłatę 6,027 zł brutto za pociągokilometr. Po 10% będzie przyznawanych za: współczynnik efektywności kosztowej, zużycie paliwa i powierzchnię niskiej podłogi we wnętrzu. ŁKA ma już doświadczenia we współpracy z Newagiem, który w latach 2018-2019 dostarczył jej 14 EZT Impuls 2 (o konstrukcji częściowo tożsamej z hybrydowymi 36WEh z oferty spółki).

W styczniu wprowadzono zmiany w kryteriach przetargu (m. in. odnośnie do doświadczenia), przekładając jednocześnie termin składania ofert (potem datę otwarcia przesunięto jeszcze raz). Przewoźnikowi zależało na zachęceniu większej liczby podmiotów do udziału w przetargu, co jednak – jak widać – się nie udało.

Według najnowszych zapisów trzy jednostki hybrydowe mają zostać dostarczone nie później, niż 30 października 2023 r. W rocznym rozkładzie jazdy 2023/2024 mają one obsługiwać bezpośrednie kursy Łódź/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno (przejęte od Polregio) i Łódź/Zgierz – Tomaszów Mazowiecki – Spała (dziś nieobsługiwane). – Z Łodzi do Opoczna pojedzie dwadzieścia składów [tzn. 10 par] – mówiła nam niedawno rzecznik ŁKA Joanna Osińska. Warto zaznaczyć, że dziś pociągi z Opoczna – obsługiwane pojazdami spalinowymi – nie mogą docierać na podziemny dworzec Łódź Fabryczna. Z drugiej strony końcowy odcinek Tomaszów – Opoczno ma zostać zelektryfikowany do roku 2030.

Z Łodzi do Spały mają kursować dwie pary pociągów weekendowych. Dziś dojazd do tej miejscowości wypoczynkowej komunikacją zbiorową jest bardzo trudny. Podczas wakacji dojeżdżają tam tylko pociągi turystyczne.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5