Podobnie jak w ubiegłym roku, trzy stacje o największej wymianie pasażerskiej w pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to Łódź Fabryczna, Kaliska i Widzew. Na dwóch pierwszych liczba pasażerów ŁKA zaczynających lub kończących podróż przekroczyła 2 miliony. Aż siedem spośród stacji i przystanków w pierwszej dziesiątce znajduje się w Łodzi.
Jak można było się spodziewać, najwięcej pasażerów ŁKA wsiadało i wysiadało w ubiegłym roku na głównym dworcu aglomeracji – Łódź Fabryczna. Położona w centrum Łodzi stacja była początkowym lub końcowym punktem trasy dla 2 206 590 klientów łódzkiego przewoźnika. Od kilku lat można odjechać stąd pociągami ŁKA w większości obsługiwanych przez przewoźnika relacji – nie tylko tradycyjnie do Skierniewic, Tomaszowa Mazowieckiego czy Radomska, ale również do Sieradza (okrężną trasą przez Łódź Olechów Wschód).
Drugie miejsce zajął główny węzeł we wschodniej części miasta – Łódź Widzew (2 030 765 pasażerów ŁKA). Również tu zaczyna i kończy trasę wiele pociągów przewoźnika, rozjeżdżających się ze stacji w pięciu kierunkach. Stacja jest położona na skraju jednego z największych łódzkich osiedli z wieloma różnego rodzaju generatorami ruchu. Wiele do życzenia pozostawia jednak jej integracja a komunikacją miejską (zwłaszcza – z tramwajami, które nie docierają tu bezpośrednio), a także
brak legalnego dojścia z północnej strony torów.
Wymiana pasażerska ŁKA na trzeciej w zestawieniu stacji Łódź Kaliska wyniosła 1 839 202 osób. Jest to dworzec najbliższy dla mieszkańców Karolewa, części Retkini oraz Starego Polesia. Obsługa komunikacji miejskiej jest tu zdecydowanie najlepsza ze wszystkich łódzkich stacji. Choć jeszcze w 2022 r. zakończyła się
przebudowa układu torowego i peronów, na niekorzyść Dworca Kaliskiego działało w ubiegłym roku wyburzenie budynku dworcowego z lat 90. XX wieku i
rozpoczęcie prac nad nowym obiektem – proces inwestycyjny bardzo utrudnia korzystanie ze stacji.
Granicę miliona pasażerów ŁKA przekroczyła jeszcze stacja Koluszki (1 034 290). Kolejne miejsca zajęły: stacja Łódź Żabieniec (987 381), Zgierz (890 788), Skierniewice (611 900), Łódź Chojny (460 623), Łódź Niciarniana (428 962) i Łódź Pabianicka (395 059).
Planowane na koniec roku 2025 otwarcie
łódzkiego tunelu średnicowego doprowadzi zapewne do zmian w strukturze ruchu, zwłaszcza w przypadku stacji Łódź Fabryczna. Z jednej strony część pasażerów jadących ze wschodu może przenieść się na dalsze podziemne przystanki (choćby na budowany dziś pod skrzyżowaniem al. Kościuszki – Zachodnia – Zielona przystanek Łódź Centrum). Z drugiej – pojawią się też podróżni jadący z Dworca Fabrycznego na zachód. Niewątpliwie zwiększy się też liczba pasażerów kolei aglomeracyjnej i regionalnej w ogóle, zwłaszcza na terenie Łodzi (tunel zapewni czas podróży między przystankami w mieście nieporównywalny z jakimkolwiek dostępnym dotychczas środkiem transportu – a głównym użytkownikiem podziemnej linii będzie właśnie ŁKA).