Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ŁKA: Potrzebujemy remontu linii Łęczyca – Kutno i dodatkowej mijanki
fot. Janusz Matecki/PKP PLKStacja Łęczyca
Najważniejszy przewoźnik korzystający z linii nr 16 łączącej Łódź i Kutno wskazuje na potrzebę poprawy jej przepustowości. Docelowo rozwiązaniem mogłaby być dobudowa drugiego toru. W krótkiej perspektywie czasowej kluczowy byłby zaś remont odcinka z Łęczycy do Kutna, który nie przeszedł w ostatnich latach modernizacji.

W marcu Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o trwających pracach koncepcyjnych mających doprowadzić do podniesienia przepustowości linii kolejowej nr 16. Łączy ona Łódź z Kutnem przez Zgierz, Ozorków i Łęczycę. Ma charakter jednotorowy, podczas gdy połączeń różnych kategorii wykorzystujących tę trasę jest stosunkowo dużo. Wraz z fragmentem linii nr 15 Łódź Kaliska – Zgierz tworzy ona bowiem podstawowy korytarz wybiegający z aglomeracji łódzkiej na północ.

Stan infrastruktury pod Kutnem wpływa na ruch na całej linii

Najważniejszym przewoźnikiem obsługującym trasę łączącą Łódź i Kutno jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna. – W ostatnich latach linia nr 16 została zmodernizowana na odcinku Zgierz – Łęczyca. O ile warunki prowadzenia ruchu pomiędzy tymi stacjami znacząco się poprawiły, to pomiędzy Łęczycą a Kutnem prędkość na szlaku wynosi tylko 70 km/godz. – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy ŁKA.

– Dodatkowo szlak Łęczyca – Witonia należy określić jako krytyczny ze względu na brak możliwości krzyżowania się na nim pociągów [mijania się dwóch składów jadących w przeciwnych kierunkach] – dodaje nasza rozmówczyni. W efekcie trasę mogą pokonać co najwyżej trzy pociągi na godzinę. Znakomita większość kursów realizowana jest w relacji Łódź – Kutno lub dłuższej, ograniczenie to mocno wpływa więc na częstotliwość uruchamiania połączeń nie tylko w rejonie Łęczycy i Kutna, ale i pomiędzy Łodzią a Łęczycą.

Potrzebna odbudowa zlikwidowanej mijanki

Wojewódzka spółka spodziewa się przy tym zwiększenia liczby kursów dalekobieżnych, co przełoży się na jeszcze większe trudności w planowaniu oferty regionalnej. – Potrzebna jest jak najszybsza modernizacja odcinka Łęczyca – Kutno i odbudowa mijanki Gawrony – stwierdza przedstawicielka łódzkiego przewoźnika. Dzisiejszy przystanek w Gawronach pełnił rolę stacji do ok. 1990 r., a dawny układ torowy został zlikwidowany w okresie powolnego spadku liczby uruchamianych kursów i przewożonych pasażerów.

– Docelowo linia nr 16 powinna być dwutorowa – zaznacza Joanna Osińska. Zapewnia też, że ŁKA wystąpiła do PKP Polskich Linii Kolejowych z wnioskiem o modernizację odcinka Łęczyca – Gawrony – Witonia – Kutno. Zgodnie z zapowiedziami MI zarządca infrastruktury ma analizować możliwości i koszty realizacji robót na północnym fragmencie trasy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5