Łódzka Kolej Aglomeracyjna, której pociągiem możemy już dojechać do Warszawy, przekroczy kolejną granicę województwa łódzkiego. W grudniu spółka zainauguruje połączenie na trasie z Łodzi przez Sieradz i Kalisz do Ostrowa Wielkopolskiego. W tym samym czasie rozpoczną się przewozy na trasie do Drzewicy.
Jak informowaliśmy już na naszych łamach,
w grudniu tego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma uruchomić pierwsze w swojej historii pociągi do Drzewicy na pograniczu województw łódzkiego i mazowieckiego. Samorząd reguonu przewiduje, że w rozkładzie jazdy pojawi się sześć par kursów. Trzy z nich mają zostać skomunikowane z pociągami Kolei Mazowieckich do i z Radomia, dzięki czemu powstanie nowe międzywojewódzkie połączenie przesiadkowe.
ŁKA potwierdza plany kolejnego rozszerzenia siatki połączeńNie będzie to jednak jedyne rozszerzenie siatki połączeń samorządowej spółki. Jak potwierdził dziś „Rynkowi Kolejowemu” przewoźnik, w ramach kolejnego rocznego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywać od 13 grudnia 2020 r., otworzy on międzywojewódzką linię do Ostrowa Wielkopolskiego. Dziś pomiędzy Łodzią a Ostrowem kursują wyłącznie pociągi Polregio, w większości w relacjach do i z Poznania lub Wrocławia (a także składy dalekobieżne PKP Intercity).
– Na linii komunikacyjnej Łódź Fabryczna/Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski realizowane będą cztery połączenia – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik ten podaje zazwyczaj liczbę kursów w obu kierunkach łącznie, a nie liczbę par. Należy spodziewać się więc, że w rozkładzie jazdy pojawią się dwa kursy w kierunku Ostrowa i dwa w stronę Łodzi.
Organizatorem połączeń będzie województwo łódzkie – Kursy będą w całości finansowane przez samorząd województwa łódzkiego – dodaje nasza rozmówczyni. – Podstawą będzie tu uzgodnienie, które zostanie zawarte pomiędzy dwoma samorządami wojewódzkimi – tłumaczy rzecznik ŁKA. Granica administracyjna przebiega pomiędzy przystankami Skalmierz i Radliczyce. Odcinek leżący na terenie województwa wielkopolskiego ma więc ok. 50 kilometrów.
Ostrów Wielkopolski jest ważnym węzłem, z którego rozchodzą się linie pozwalające dotrzeć do stolic województw wielkopolskiego i dolnośląskiego, a także na południe i zachód Wielkopolski (do Kępna czy Leszna). Zwiększenie liczby kursów łączących to miasto z Łodzią będzie więc miało istotne przełożenie na skomunikowanie aglomeracji łódzkiej z zachodnią częścią kraju.