fot. Roman CzubińskiPrezentacja Impulsa 2, wrzesień 2018 r.
Elektryczne zespoły trakcyjne Impuls drugiej generacji zaczną wozić pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej już w najbliższy poniedziałek, a nie – jak planowano – w niedzielę 9 grudnia. Ich pierwszą trasą będzie odcinek Łódź Widzew – Zgierz. Z powodu rosnących potoków pasażerskich przewoźnik postanowił nie czekać na wejście w życie nowego rozkładu jazdy.
Powodem przyspieszonego wprowadzenia nowego taboru do ruchu jest frekwencja w pociągach, której wzrost przewyższył oczekiwania przewoźnika. W październiku ŁKA przewiozła blisko 470 tysięcy pasażerów. W listopadzie, mimo dużej liczby dni wolnych, według pzewidywań zarządu spółki wynik ten zostanie zapewne co najmniej powtórzony. – Musimy wzmocnić niektóre połączenia. Nie byłoby to możliwe z wykorzystaniem wyłącznie 20 sztuk ezt Flirt 3. Z tego powodu od poniedziałku niektóre połączenia w relacji Łódź Fabryczna – Łódź Widzew – Zgierz będą obsługiwane nowo zakupionymi pojazdami Impuls 2 – uzasadnia prezes ŁKA Janusz Malinowski.
Nowy w ŁKA typ zespołu trakcyjnego zadebiutuje w obsadzie pociągu odjeżdżającego ze stacji Łódź Widzew do Zgierza o 5.20. W przeciwnym kierunku wyruszy o 6.19, a następnie znów z Widzewa o 6.40. Kolejny odjazd ze Zgierza (7.11) będzie już kursem bezpośrednio do stacji Łódź Fabryczna.
Uwolnione w ten sposób Flirty zostaną wykorzystane do zwiększenia pojemności składów na innych trasach, przede wszystkim do Sieradza. – Od poniedziałku w podwójnym zestawieniu pojadą pociągi: Sieradz – Zgierz, odjazd o 5.34, Sieradz – Łódź Widzew, odjazd o 6.54 i Łódź Widzew – Sieradz, odjazd o 18.22 – informuje rzecznik przewoźnika Marta Markowska.
Możliwe jest też pojawienie się Impulsów na niektórych połączeniach obsługujących łódzką Kolej Obwodową (Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska). Od 9 grudnia nowe zespoły trakcyjne zostaną natomiast – zgodnie z pierwotnym planem – skierowane do obsługi połączeń na linii nr 11 Skierniewice – Łowicz, a także do wzmacniania obsługi wybranych dotychczasowych połączeń. – Wraz z dostawami kolejnych pojazdów w przyszłym roku oferta będzie się sukcesywnie zwiększała – zaznacza prezes. W drugim etapie budowy systemu ŁKA przewoźnik rozpocznie także obsługę tras ze stolicy regionu do Tomaszowa Mazowieckiego i Radomska.
– Zgodnie z kontraktem odebraliśmy cztery pojazdy. Posiadają one wszelkie niezbędne zezwolenia i są gotowe do jazdy z pasażerami – informuje prezes. Gotowe jest również przeznaczone do ich obsługi zaplecze w obiektach PKP Cargo na Olechowie, w którym toczą się już tylko prace porządkowe.
W grudniu, a następnie w przyszłym roku, ŁKA poszerzy także ofertę pociągów do Warszawy. Łącznie w 2019 r. oferta przewozowa spółki wzrośnie o ponad 14%. – Będzie to rok przejściowy: część nowego taboru będzie jeszcze przechodziła testy. Pełne efekty dostawy 14 ezt skonsumujemy w latach 2020-2021. Dynamika wzrostu przewozów będzie wtedy większa – zapewnia Malinowski. Liczba pasażerów przewiezionych w 2020 r. ma wynieść 7,5 mln, a w kolejnym – 8,5 mln. W roku 2023 ŁKA spodziewa się osiągnąć pułap 10 mln pasażerów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.