Popularność weekendowych pociągów ŁKA do Spały nie spadła wraz z zakończeniem sezonu letniego. Co więcej, pasażerów w październiku było więcej niż w lipcu. Decyzja o uruchomieniu przewozów całorocznych wydaje się więc trafiona.
W lipcu tego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna
rozpoczęła obsługę swojej kolejnej linii – do Spały. Choć pociągi innego przewoźnika – Polregio – docierały już do tej znanej miejscowości wypoczynkowej w poprzednich sezonach letnich, ich kursowanie wstrzymywane było po wakacjach. Tym razem samorząd województwa łódzkiego zlecił natomiast realizację połączeń przez cały rok (choć tylko w weekendy), a dane przewozowe z ostatnich miesięcy pokazują, że zainteresowanie pociągami nie spada wraz z początkiem roku szkolnego.
Październik lepszy niż lipiec – Liczba pasażerów do Spały w lipcu wyniosła 3879, a w sierpniu – 3625 osób – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wrzesień przyniósł pewien stosunkowo niewielki spadek, bo z połączeń skorzystało 3246 pasażerów. Jednak już w październiku osiagnięto rekordowy dotychczas rezultat 4499 pasażerów. W związku z tym pociągi mają wciąż kursować po linii nr 54 Tomaszów Mazowiecki – Spała również poza ścisłym sezonem letnim.
– W nowym rocznym rozkładzie jazdy zaplanowaliśmy dwie pary pociągów kursujących w weekendy i dni świąteczne – zapowiada nasza rozmówczyni. Oferta pozostanie więc na takim samym poziomie jak obecnie. Po 11 grudnia podobne do aktualnych będą też godziny odjazdów. Z Łodzi Fabrycznej będzie można wyjechać o 9:30 i 15:54, a ze Spały – o 13:32 i 19:22. Przejechanie całej trasy zajmie od 1 godz. 12 min do 1 godz. 28 min.
ŁKA rozszerza ofertę na liniach bez sieci trakcyjnej Połączenie z Łodzi do Spały będzie teraz jednym z dwóch obsługiwanych hybrydowymi spalinowo-elektrycznymi zespołami trakcyjnymi Impuls. Łódzki przewoźnik przejmie bowiem kursy na międzywojewódzkiej linii nr 25 pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem-Kamienną. Na odcinku tym nie ma trakcji elektrycznej.
Podobnie jak w przypadku linii do Spały, pociągi będą kursować przede wszystkim w bezpośredniej relacji do Łodzi. Pomiędzy Łodzią a Tomaszowem, a więc na zelektryfikowanym odcinku linii nr 25 Łódź Kaliska – Skarżysko-Kamienna – Dębica oraz na linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki, jednostki będą wykorzystywać energię elektryczną.