Do ruchu z pasażerami powrócił ostatni, dziesiąty elektryczny zespół trakcyjny Flirt trzeciej generacji po wydłużeniu o człon środkowy. Tym samym program zwiększania pojemności taboru zakończył się sukcesem – informuje przewoźnik. W wyniku przebudowy liczba miejsc siedzących i stojących w pojeździe zwiększyła się o ponad połowę.
ŁKA rozpoczęła eksploatację 20 dwuczłonowych Flirtów w latach 2014-2015. Pojazdy po pewnym czasie okazały się jednak zbyt mało pojemne. Stąd pomysł ich rozbudowy o trzeci, środkowy człon. Łódzki przewoźnik zdecydował się na taką zmianę konfiguracji taboru jako pierwszy w Polsce.
Wydłużenie pojazdów
powierzono ich producentowi – firmie Stadler Polska. Pierwszy wydłużony pojazd – L-4268-011 –
był gotowy w połowie ubiegłego roku. Po dopełnieniu formalności wyjechał na trasę
w ostatnim kwartale 2021 r. W kwietniu gotowych było już
pięć jednostek.
Jednostki po rozbudowie mają 186 miejsc siedzących zamiast dotychczasowych 120. Inne podstawowe parametry (prędkość maksymalna, możliwość jazdy ukrotnionej) nie uległy zmianie. Koszt inwestycji wyniósł 68 481 150 zł (z dofinansowaniem unijnym w wysokości 47 455 500 zł). W ramach umowy Stadler ma także utrzymywać pojazdy do roku 2029.