Jednostki 36WEd o numerach 13 i 14 przechodzą w bazie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej testy przed wyruszeniem na linię. Dodatkowy tabor jest przewoźnikowi bardzo potrzebny – w nowym rozkładzie jazdy liczba pociągów ma wzrosnąć o ponad 30%. Urząd Marszałkowski prowadzi tymczasem rozmowy w sprawie wydłużenia trasy Kolei Mazowieckich do Tomaszowa, co pozwoliłoby odtworzyć połączenie kolejowe Łódź Radom z przesiadką ŁKA – KM.
Dwie ostatnie jednostki dotarły do Łodzi – zgodnie z harmonogramem – pod koniec października. – Nowoczesne pojazdy zapewniają podróżnym jeszcze więcej komfortu, niż dotychczasowy tabor ŁKA – chwali nowe nabytki dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego Grzegorz Jastrzębowski. Każdy Impuls 2 ma 160 miejsc siedzących, w tym cztery przystosowane specjalnie do podróży rodzin z dziećmi. – We wnętrzu można też korzystać z bezprzewodowego Internetu. Myślimy o wszystkich podróżnych – zapewnia dyrektor.
Więcej taboru – więcej połączeń
14 trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych kosztowało 266 mln zł. 164 mln zł to wartość dofinansowania otrzymanego na ten cel z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
– Zakup taboru był możliwy dzięki unijnemu dofinansowaniu – potwierdza prezes ŁKA, Janusz Malinowski. Przewoźnik potrzebował rozbudowy taboru, by obsłużyć coraz większą liczbę połączeń. – Co roku zwiększamy ofertę, ale w tym roku wzrost będzie spektakularny: od 15 grudnia będziemy uruchamiać o ponad 30% więcej połączeń. Z Łodzi do Skierniewic pojedzie w dni robocze 19 par pociągów dziennie, ze Skierniewic do Łowicza – 13 par, z czego 3 będą wydłużone do Kutna. 10 par pociągów dziennie połączy Łódź z Tomaszowem Mazowieckim – wylicza Malinowski.
Po raz kolejny (do 42,5 pary) zostanie też zwiększona liczba połączeń na łódzkiej Kolei Obwodowej (Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska), do których dołączą też kursy przez przystanki na Olechowie. Jedną dodatkową parę otrzymają podróżni na trasie Łódź – Kutno. Rozkład jazdy nie został jeszcze zatwierdzony przez PKP PLK, jednak podane liczby – według zapewnień prezesa – nie zmienią się.
6 mln pasażerów w tym roku. Co dalej?
W ostatnich tygodniach ŁKA znacznie zwiększyła zatrudnienie. Pracę w spółce rozpoczęło 50 nowych osób – maszynistów i członków drużyn konduktorskich. Równolegle z jazdami testowymi nowo dostarczonych pojazdów trwają ostatnie szkolenia. – Spodziewamy się przewieźć w tym roku 6 milionów pasażerów – więcej, niż zakładaliśmy wcześniej. W przyszłym roku liczba ta może wynieść nawet 8 milionów. Współpraca z Departamentem Infrastruktury układa się dobrze, co ułatwi nam dalszy wzrost i przewożenie w przyszłości nawet 10 mln osób rocznie. Za 3 lata osiągnięcie tego celu jest realne – deklaruje prezes.
Władze regionu planują poza tym odtworzenie – na razie z przesiadką – połączenia kolejowego Łódź – Radom. Trwają rozmowy z Kolejami Mazowieckimi w sprawie wydłużenia ich pociągów Radom – Drzewica do Tomaszowa Mazowieckiego, tak by uzyskać skomunikowanie z pociągami ŁKA i PR. Według UMWŁ, jeśli uda się osiągnąć porozumienie, wydłużenie trasy może nastąpić najwcześniej w styczniu przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.