NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA: Nowy tabor dostarczy Pesa? Jest wybór najkorzystniejszej oferty

| Roman Czubiński 23.11.2022 6,2k

ŁKA: Nowy tabor dostarczy Pesa? Jest wybór najkorzystniejszej oferty
Zdjęcie ilustracyjnefot. ŁKA
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę nowych ezt dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej złożyła Pesa. Jeśli nie będzie odwołań ani unieważnień, będzie to oznaczało pierwszą dostawę taboru bydgoskiej firmy dla tego przewoźnika. Warto przypomnieć, że zapisy postępowania dają możliwość rozszerzenia zamówienia z 4 do aż 24 pojazdów.
Pesa otrzymała 93% możliwych do zdobycia punktów. Oferta spółki okazała się korzystniejsza w kategorii ceny brutto dostawy, ceny usługi utrzymania oraz współczynnika efektywności kosztowej. W tym ostatnim przypadku przewaga nad jedynym konkurentem – Newagiem – była jednak minimalna (15 do 14,54 pkt). Obie firmy zremisowały w kategorii długości cyklu przeglądowego P1. Newag zaoferował korzystniejszy termin dostawy pierwszego pojazdu – było to jednak za mało, by wpłynąć na ostateczny wynik.

Przypomnijmy: za realizację zamówienia podstawowego (dostawa i utrzymanie 4 EZT) Pesa zażądała 140 170 800 zł, a Newag – 166 050 000 zł. Również zakres dodatkowy (dostawa i utrzymanie aż 20 kolejnych jednostek) ma kosztować mniej (700 854 000 zł), niż kwota, na którą wycenił go Newag (830 250 000 zł). Obie oferty były droższe od kosztorysu, zamawiającemu jednak udało się pozyskać dodatkowe środki. Prawo opcji zostanie wykorzystane, jeśli pozwolą na to fundusze (w grę wchodzi dofinansowanie z rządowego programu „Polski Ład”). Nie będzie wtedy konieczności ogłaszania nowego przetargu – wystarczy złożone do wykonawcy oświadczenie.

Parametry nowych pojazdów niewiele różnią się od zamówionych w 2016 r. Impulsów 2 Newagu. Zespoły mają być trzyczłonowe, o długości do 65 m i masie własnej do 110 t. Pojemność musi wynosić co najmniej 300 osób (przy założeniu gęstości 4 osób na metr kwadratowy), w tym 160 na miejscach siedzących. Prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Obowiązkowym wyposażeniem będzie system ETCS poziomu 2, a z elementów widocznych dla pasażera gołym okiem – klimatyzacja, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych kabina WC, miejsca do przewozu osób na wózkach inwalidzkich i co najmniej 5 rowerów. Usługa utrzymania nowego taboru ma być świadczona przez 10 lat od daty ich dostawy.

Przetarg na nowy tabor dla ŁKA ogłoszono w lipcu bieżącego roku. Termin otwarcia ofert był wielokrotnie przekładany. Celem inwestycji jest utworzenie obejmującej całe województwo zintegrowanej sieci transportu kolejowo-autobusowego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5