Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: 100% dostępności taboru w sierpniu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA: 100% dostępności taboru w sierpniu
fot. ŁKA
Przez cały ubiegły miesiąc nie zdarzył się ani jeden przypadek niegotowości taboru Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej do wyjazdu na linię w zaplanowanym czasie. Jak wyjaśnia prezes spółki Janusz Malinowski w rozmowie z RK, choć taka doskonałość należy do rzadkości, wskaźniki dostępności jednostek powyżej 99% są dla przewoźnika normą. W ocenie prezesa jest to zasługą przyjętych procedur i modelu utrzymania prognostycznego.

Tabor ŁKA składa się z dwóch typów elektrycznych zespołów trakcyjnych: dostarczonych w latach 2014-2015 dwuczłonowych Flirtów 3 produkcji Stadlera oraz Impulsów 2 z Newagu (ich dostawy rozpoczęły się w ubiegłym roku, a zakończą w bieżącym). Z obiema firmami równocześnie z zakupem zawarto kontrakty na wieloletnie utrzymanie jednostek. Według prezesa spółki statystyki dla pojazdów obydwu producentów są bardzo zbliżone. - W poprzednich miesiącach oba wskaźniki dostępności przekraczały 99% - informuje Malinowski.

Jak ocenia prezes - to, że akurat w sierpniu zarówno jeden, jak i drugi typ pojazdu osiągnął 100% gotowości, jest dziełem przypadku. - Równie dobrze mogło się to stać np. w lipcu albo czerwcu - przekonuje. Procedury serwisowe opisane w Dokumentacjach Systemu Utrzymania nie były w ostatnim czasie zmieniane.

Wskaźnik sprawności jest obliczany na podstawie łącznego czasu pozostawania pojazdów w eksploatacji (24 godziny na dobę) i łącznego czasu wyłączeń awaryjnych, powodujących wyłączenie pojazdu z eksploatacji i przerwanie pracy przewozowej. – Do czasów wyłączeń awaryjnych nie zalicza się czasów wyłączeń spowodowanych wypadkami i zdarzeniami – zaznacza prezes. W sierpniu nie odnotowano żadnych awarii pojazdów ŁKA, powodujących konieczność pozaplanowych wyłączeń z eksploatacji.

Kluczem do sukcesu jest szybka reakcja na pojawiające się błędy, zarejestrowane przez system diagnostyczny pojazdu i odpowiednio zaplanowana praca pojazdów. Utrzymanie taboru ŁKA opiera się na mechanizmach prognostycznych: podłączone do systemów komputerowych czujniki w jednostkach monitorują na bieżąco zużycie poszczególnych części i układów. - Dzięki nim na zaplecze jest przekazywanych w trybie online ponad 140 parametrów diagnostycznych dla konkretnego pojazdu - wyjaśnia prezes. Drobne usterki można dzięki temu usuwać na bieżąco w trakcie postojów pojazdów w planowych przerwach między wykonywaniem pracy przewozowej.

Również w czasie owych przerw odbywają się czynności utrzymania planowego, takie jak przegląd poziomu P1. – Pojazd ma zaplanowaną pracę np. od godziny 7 (poranny szczyt przewozowy) z przerwą do godziny 16–17 (szczyt popołudniowy). Tak zaplanowana praca poszczególnych jednostek nie wymaga ich wyłączania z eksploatacji. Powoduje to stuprocentową dostępność pojazdu – wyjaśnia prezes.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Zobacz również:

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Zintegrowany transport

Łódzkie: Przetarg na kolejne autobusy dla ŁKA

Roman Czubiński 03 lipca 2023

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Tabor i technika

Pesa z umową na nowe EZT dla ŁKA

Roman Czubiński 10 lutego 2023

Bilety na Sprinter ŁKA do Warszawy za jedyne 20 złotych

Pasażer

Łódzkie: Znów komunikacja zastępcza na wielu liniach ŁKA

Przetargi

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Pasażer

ŁKA: Przewozy o 44% większe niż przed pandemią

Roman Czubiński 04 stycznia 2023

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Tabor i technika

ŁKA: Wszystkie hybrydy już w bazie

Roman Czubiński 27 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5