LTG Infra, litewski zarządca infrastruktury, odpowiedzialny za wdrażanie projektu Rail Baltiki na terenie tego kraju, rusza z konsultacjami rynkowymi. Poprzedzają one ogłoszenie przetargu na budowę trasy od Kowna w kierunku granicy z Łotwą.
– W kierunku Łotwy zostanie wybudowana linia kolejowa o długości blisko 170 km. Przetarg będzie się wyróżniać skala. Naszym celem jest poznanie oczekiwań ze strony potencjalnych uczestników, a także skorzystanie z ich doświadczeń oraz rekomendacji w planowanym przetargu – mówi Dovydas Palaima, który kieruje projektem Rail Baltiki w ramach LTG Infra.
Konsultacje rynkowe potrwają 1-2 miesiące, a sam przetarg ma ruszyć w tym kwartale. Zadaniem wykonawcy będzie dostawa materiałów, a także przeprowadzenie prac, obejmujących układanie tłucznia, podkładów, torów, rozjazdów itp.
Obecnie na 30-kilometrowym fragmencie odcinka pomiędzy Kownem a granicą z Łotwą
trwają prace związane z budową nasypów i obiektów inżynieryjnych.
Trwa też budowa najdłuższego w Krajach Bałtyckich mostu kolejowego nad Wilią (Neris).
Projekt Rail Baltiki na terenach Krajów Bałtyckich obejmuje budowę 870 km normalnotorowej linii: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii. Według założeń pociągi mają pojechać w 2030 r.