Spółka SPS ASO Mieczkowski przekazała województwu lubuskiemu drugi naprawiony spalinowy zespół trakcyjny Link. Zaczyna się też naprawa kolejnego pojazdu z floty samorządu.
Jak informuje przedstawicielka spółki Monika Mieczkowska-Arcabowicz, 2 listopada został dokonany odbiór końcowy oraz przekazanie pojazdu SA139-003 po naprawie poziomu P4. – Mamy nadzieje, że ten kolejny pojazd pozwoli poprawić sytuacje taborową w województwie lubuskim – powiedziała. Należący do samorządu pojazd jest użytkowany przez Polregio. W końcu sierpnia informowaliśmy, że podobne prace
skończyły się też na Linku o numerze 004.31 października SPS Mieczkowski odebrał kolejny pojazd do prac. Tym razem chodzi to starszy model SA105-102, na którym zostanie przeprowadzona naprawa najwyższego poziomu - P5.
– Z uwagi na stan pojazdu, który przejdzie oprócz przeglądu PU5 naprawę powypadkową konieczne było przetransportowanie go na specjalistycznej naczepie – napisała Monika Mieczkowska-Arcabowicz. Na naprawę wykonawca ma 100 dni roboczych. Łączna wartość umowy wynosi 6 642 000,00 zł brutto.
Tymczasem sytuacja taborowa w Lubuskiem wciąż jest dramatyczna. Jak poinformował portal gorzowianin.com, 24 października (był to wtorek) Polregio odwołało wszystkie pociągi regionalne z wojewódzkiego Gorzowa Wielkopolskiego. Jak podają dziennikarze, problemem jest już nie tylko brak taboru, ale także brak pracowników do obsługi połączeń. Zdaniem niedoszłych pasażerów, z Gorzowa nie organizowano także komunikacji zastępczej.
"Rynek Kolejowy" dokładnie sprawdził te doniesienia.