Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linię 447 otworzą 24 września. Pociągów będzie mało, pojadą wolniej i bez zatrzymania w Pruszkowie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK poinformowała, że 3 września otworzy linię nr 447 Warszawa – Grodzisk. Od tego dnia będą prowadzone jazdy testowe i zapoznanie szlaku. Ruch pasażerski ma zostać wznowiony 24 września, ale z poważnymi ograniczeniami prędkości i przepustowości. Pociągi nie zatrzymają się w Pruszkowie.

Linia nr 447 została dwutorowo zamknięta w celu wykonania zasadniczych prac przy modernizacji. Powoduje to ogromne utrudnienia w dojeździe do Warszawy. Miimo to Intercor – wykonawca modernizacji – złożył w PKP PLK pismo, w którym zażądał wydłużenia czasu dwutorowego zamknięcia linii z 1 września do 20 października. PLK nie zgodziła się na spełnienie tego żądania. Wyjaśnienia przyczyn opóźnienia podane przez inwestora publikujemy tutaj

Pociągów będzie mało...

Wczoraj (18 lipca) przewoźnicy otrzymali od PKP PLK informacje, że od 3 września będą mogli prowadzić zapoznanie szlaku, a od 24 września prowadzić pociągi pasażerskie. Rozkład jazdy nie jest jeszcze opracowywany, ale już wiadomo, że komplikacje w prowadzeniu ruchu będą ogromne. Pociągów pojedzie dużo mniej (mówi się o zaledwie czterech połączeniach na godzinę), będą kursować z prędkością do 80 km/h i do tego punktowo zwalniać w wielu miejscach do 20 km/h, m.in. ze względu na utworzone tymczasowe przejścia kategorii E. 

Dziś PKP PLK potwierdziła te informacje. – Wykonawca zobowiązał się, że najważniejsze, także niezbędne dodatkowe prace, umożliwiające powrót pociągów na linię, zostaną wykonane do 3 września. Równocześnie rozpoczną się odbiory infrastruktury oraz jazdy testowe. Przywrócenie rozkładowego ruchu planowane jest 24 września. Do tego dnia utrzymana zostanie dotychczasowa zastępcza komunikacja autobusowa i bezpośrednie połączenia Kolei Mazowieckich z Warszawy Zachodniej do Grodziska Mazowieckiego po linii dalekobieżnej – informuje PLK.

... i będą się wlec

PLK przyznaje, że od 24 września pociągi na linii grodziskiej będą jeździły z prędkością 80 km/h. Kontynuowane będą prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych. We Włochach, Ursusie, Piastowie, Parzniewie, Brwinowie i Milanówku uruchomione zostaną tymczasowe, bezpieczne dojścia do peronów w poziomie szyn – pisze PLK. Warto zauważyć, że w każdym z tych miejsc pociągi zwolnią do 20 km/h.

Pociągi zatrzymają się na wszystkich przystankach z wyjątkiem Pruszkowa, gdzie będzie otwarty tylko jeden tor. Jest tam jeszcze do wykonania szeroki zakres prac przy peronie, wiacie i przejściu podziemnym. – Po ich zakończeniu, otwarty będzie peron i drugi tor –zapewnia PLK.

PLK informuje, że termin wznowienia ruchu pociągów na modernizowanej linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa warunkują niezbędne, dodatkowe prace przy likwidacji ponad 100 „kolizji”, czyli przebudowa niezidentyfikowanych sieci elektrycznych, telekomunikacyjnych, kanalizacyjnych, które zostały odkryte w trakcie modernizacji. – Wykonawca musiał także zmienić plany ze względu na rozbiórkę wiaty do tunelu oraz klatek schodowych w części przejścia w Pruszkowie. Konieczne były zgody konserwatora zabytków i pozwolenia na rozbiórkę. Dodatkowych prac wymagała zabytkowa tablica z rozkładem na stacji Warszawa Włochy – wyjaśnia PLK.

Aktualne prace na linii 447

PLK informuje, że obecnie prace prowadzone są na przystankach i stacji w Pruszkowie. Widać konstrukcje nowych peronów. Układana jest nowa nawierzchnia, instalowane są słupy oświetleniowe, systemy nagłaśniające. Trwa przebudowa przejść podziemnych i dostosowywania ich do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

W Parzniewie jest już nowy przystanek, na którym rozpoczyna się budowa wiaty. W Pruszkowie postępują prace przy budowie tunelu drogowego, który umożliwi lepszą komunikacje w mieście i zwiększy bezpieczeństwo. Ułożone zostały już nowe tory oraz zainstalowane słupy pod nową sieć trakcyjną. Trwa montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5