PKP PLK może zmienić koncepcję remontu linii nr 6 od Białegostoku do granicy państwa w Kuźnicy Białostockiej. Spółka rozpisała przetarg na aktualizację studium wykonalności z uwzględnieniem dobudowy drugiego toru na tym odcinku. Zgłosiło się siedem firm.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie aktualizacji studium wykonalności dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Białystok – Sokółka – Kuźnica Białostocka (granica państwa)” z uwzględnieniem dobudowy drugiego toru na odcinku Białystok – Sokółka – Kuźnica Białostocka.
Linia o znaczeniu międzynarodowym i państwowym od stacji Białystok do granicy z Białorusią jednotorowa, zelektryfikowana. Linia ta jest częścią korytarza transportowego Morze Północne – Morze Bałtyckie, stanowiącego część sieci kompleksowej Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), na odcinku od km 178,500 do km 238,574. Na przedmiotowym odcinku linia kolejowa nr 6 nie należy do sieci bazowej TEN-T, ale będzie elementem ciągu komunikacyjnego Rail Baltica w zakresie powiązań regionalnych, międzyregionalnych i międzynarodowych – czytamy w ogłoszeniu o przetargu.
Jak napisano w ogłoszeniu, przedmiotem analiz studialnych jest również rozbudowa szerokotorowej linii kolejowej nr 57 obecnie Kuźnica Białostocka – Geniusze, co ciekawe, PKP PLK
właśnie podpisała umowę na gruntowny remont tej linii. Remontowana miała być również linia nr 6 na odcinku Białystok – Kuźnica Białostocka, ale przetarg w tym zakresie
unieważniono w styczniu tego roku. Oferty przekraczały bowiem kosztorys PLK ponad dwukrotnie.
Na wykonanie studium przeznaczono 534 dni.
Aktualizacja: Zestawienie ofertW przetargu wpłynęło siedem ofert: Scheuessler-Plan za 4,1 mln zł brutto, IDOM za 3,3 mln zł, Multiconsult za 2,9 mln zł, Infra-CD i IK za 3,3 mln zł, BBF za 4,8 mln zł, TPF za 3,5 mln zł oraz WYG za 5,5 mln zł. Kosztorys wynosi 4,08 mln zł brutto.