Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia Wrocław – Międzylesie. Olbrzymi kombajn AHM 800 wymienił podtorze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
27-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

800-metrowy kolejowy kombajn AHM 800, zakończył prace na trasie z Wrocławia do Międzylesia. Specjalistyczna maszyna wykonała wymianę toru między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk. Także dzięki tym pracom, jak zapewnia PKP PLK, w grudniu ze stolicy Dolnego Śląska do Czech pojedziemy w rekordowym czasie 100 minut. Roboty, dzięki którym ma zostać uruchomiony m.in. pociąg Gdynia - Praga, warte są 130 mln zł. Finansowanie pochodzi z budżetu państwa.

W połowie grudnia podróż najszybszymi pociągami z Wrocławia przez Kłodzko do Międzylesia skróci się o 30 minut. Możliwe będą także szybsze połączenia międzyregionalne i międzynarodowe, np. z Gdyni przez Wrocław do Pragi.

AHM 800 na Dolnym Śląsku

Na dolnośląskich torach do pracy wykorzystany został między innymi potężny kolejowy kombajn AHM 800 - specjalistyczna maszyna do kompleksowych prac na torach. „Ahaemka” zakończyła akcję między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk. Po pracy AHM do działania przystąpiła kolejna specjalistyczna maszyna, tak zwana „podbijarka”, która reguluje tor i przygotowuje go do przejazdu pociągów. Całkowita wymiana podtorza zapewni szybkie i bezpieczne podróże z największą dopuszczalną prędkością. Wykorzystanie AHM 800 oraz innych specjalistycznych maszyn pozwala na maksymalne skrócenie czasu robót, zapewnienie wymaganej jakości i ograniczenie zmian w rozkładzie jazdy.

Prace pod ruchem

Praca olbrzyma nie blokowała ruchu. Obok kombajnu, po drugim torze, codziennie przejeżdżało około 80 pociągów. System bezpieczeństwa ostrzegał ekipę AHM syreną i światłami o nadjeżdżających składach.

Kombajn podtorzowy AHM 800R to maszyna, która podnosi tor wraz z podkładami i warstwa po warstwie wybiera materiał znajdujący się pod torem, tzw. podtorze. Następnie przygotowane materiały – między innymi geowłóknina i tłuczeń – układane są ponownie. Poza urządzeniami do podnoszenia toru i wymiany podtorza w składzie AHM znajdują się wagony na nowe i stare materiały, magazyny i transportery. Maszyna wraz z wagonami może zajmować nawet 800 metrów.

AHM, poza pracami na trasie Wrocław – Międzylesie, w ostatnich miesiącach można było zobaczyć także na Dolnym Śląsku, m.in. na linii Legnica – Katowice, między Jaworem a Rogoźnicą, oraz na linii Oleśnica – Zduny, między stacjami Dobroszyce i Grabowno.

Nie tylko tory

Poza pracami na torach do Międzylesia, poprawiony zostanie stan obiektów inżynieryjnych. Roboty obejmują 17 wiaduktów, 5 mostów i tunel. Wykonano już m.in. prace na moście w Żórawinie, dwóch wiaduktach między Starczowem a Kamieńcem Ząbkowickim oraz przeprawach w Służejowie i Boguszynie. Zakończyły się także prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu-Zdroju. Portale 150-letniego obiektu, po piaskowaniu, zostały odświeżone. Ponadto, ponad 55 skrzyżowań torów i dróg zyska nową nawierzchnię.

"Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi", realizowane za 132 mln zł z budżetu państwa, zakończą się w grudniu br. Więcej o pociągu Baltic Express, który z prac skorzysta, "Rynek Kolejowy" pisze tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Tabor i technika

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Michał Szymajda 10 marca 2024

PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie

Tabor i technika

Trwają prace przy budowie przystanku Iwiny [zdjęcia]

Fotorelacje

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

Infrastruktura

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

inf. pras. 08 lutego 2020

Zobacz również:

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Tabor i technika

Od granicy z Czechami do Wrocławia w 100 minut

Michał Szymajda 10 marca 2024

PKP PLK chcą zwiększyć przepustowość linii Wrocław - Międzylesie

Tabor i technika

Trwają prace przy budowie przystanku Iwiny [zdjęcia]

Fotorelacje

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

Infrastruktura

Kłodzko Miasto przemienia się w stację

inf. pras. 08 lutego 2020

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5