8 przystanków, w tym dwa zintegrowane, będzie liczyła nowo budowana linia tramwajowa od ul. Augustów do pętli przy zakładach Della na Olechowie. Nie wiadomo na razie, jak po zakończeniu inwestycji będzie wyglądał układ obsługujących osiedla Olechów i Janów linii tramwajowych i autobusowych. Pewne jest jedynie wydłużenie do Della linii 10.
Nowy odcinek obsłuży osiedle zamieszkane na stałe przez ok. 20 tysięcy osób. Będzie liczył ok. 4 km długości. Zaplanowano na nim 8 przystanków: Rokicińska - Janowska, Hetmańska - Rokicińska (zintegrowany z obecną pętlą autobusową Janów), Zagłoby, Kołodzieja, Zakładowa, Odnowiciela, Aleja Ofiar Terroryzmu 11 Września oraz Dell, również zintegrowany z pętlą autobusową. W porównaniu z siecią obecnych przystanków autobusowych tramwaj będzie zatrzymywał się rzadziej przy Rokicińskiej (ubędzie przystanek Rokicińska 144) i przy Hetmańskiej (zabraknie przystanku przy Juranda ze Spychowa). Być może jednak oba punkty będą nadal obsługiwane przez autobusy.
Wzdłuż Rokicińskiej linia będzie przebiegała w pasie dzielącym jezdnie, a po skręcie w Hetmańską - po jej wschodniej stronie. Większość powstałych od lat 80. do chwili obecnej bloków mieszkalnych stoi tymczasem na zachód od ulicy, nieraz w znacznej odległości. - Torowisko po stronie wschodniej zostało zaplanowane na przełomie 2011/2012. Na tę decyzję wpływ miał fakt, że także po tej stronie zaczyna powstawać duże osiedle. Poza tym chodziło o zintegrowany przystanek z wykorzystaniem obecnej pętli Janów, leżącej właśnie po stronie wschodniej - tłumaczy naczelnik Wydziału Projektów Kluczowych ZDiT Sławomir Mikołajczyk. Ponadto przejście na drugą stronę lub przesunięcie jezdni byłoby konieczne w okolicach skrzyżowania z Zakładową, gdzie budynki mieszkalne stoją znacznie bliżej ulicy.
Modyfikacje czekają także infrastrukturę przeznaczoną dla pieszych. - Na ul. Hetmańskiej zostaną wykonane tzw. azyle bezpieczeństwa (rodzaj wysepki, wyniesienie na osi jezdni) dla pieszych wraz z nowym oznakowaniem poziomym, a także przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych. Na al. Ofiar Terroryzmu powstanie nowe przejście, umożliwiające dotarcie od fabryki Della na północną stronę osiedla - wylicza przedstawiciel ZDiT.
Nie wiadomo jeszcze, jakie linie tramwajowe pojadą nową trasą.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl