Najbardziej zagrożony odcinek modernizacji linii E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem doczekał się przetargów na prace torowe. Podzielono go na trzy odcinki.
Harmonogram modernizacji linii E59 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem jest mocno napięty. Stosunkowo
najlepsza sytuacja jest na odcinku Poznań – Wronki, gdzie wybrano wykonawców. Musi on zostać zakończony w 2020 roku, by nie stracić dofinansowania z mechanizmu CEF. Z kolei odcinek Wronki – Dobiegniew
może zostać zrealizowany później – do końca 2023 roku.
Najtrudniejsza sytuacja jest na odcinku od Dobiegniewa do Szczecina, który musi zostać zmodernizowany do końca 2020 roku. Dotąd rozpisano jedynie
przetarg na sterowanie ruchem oraz
wykonano pewne roboty wyprzedzające. Odcinek właśnie doczekał się pierwszego przetargu na roboty budowlane.
Dziś (23 sierpnia) PKP PLK ogłosiła przetarg na przebudowę układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59. Obejmuje on tylko odcinek Choszczno – Stargard, czyli 34 kilometry z 92 kilometrów pomiędzy Dobiegniewem a Szczecinem Dąbie. Szacunkowy zakres zamówienia to zaledwie 269,3 mln złotych netto. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia będzie cena. PLK zastrzegła sobie możliwość dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
Według dokumentów przetargowych realizacja planowana jest na okres od 20 lutego 2019 r. do 30 listopada 2020 r. PLK zaznacza, że może unieważnić zamówienie, jeśli nie zostaną mu przyznane środki na finansowanie inwestycji. Mają one pochodzić z budżetu Unii Europejskiej oraz z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
W załącznikach postępowania czytamy, że PLK może naliczyć kary umowne do wysokości 20 proc. kontraktu (30 proc., jeśli zostanie zerwana umowa z winy wykonawcy). PLK zastrzega, że zapłata kary umownej nie pozbawia zamawiającego prawa dochodzenia na zasadach ogólnych dodatkowego odszkodowania, jeśli z winy wykonawcy utraci dofinansowanie unijne.
Aktualizacja: Są kolejne dwa przetargiPKP PLK kolejnego dnia (24 sierpnia) ogłosiła pozostałe dwa przetargi na prace torowe na odcinku LCS Stargard. Pierwszy przetarg dotyczy odcinka Stargard - Szczecin Dąbie. Wartość tego zamówienia PLK szacuje na 309 mln złotych netto. Natomiast dla odcinka Słonice - Choszczno szacunkowa wartość to tylko 115 mln zł netto. W obu kontraktach są identyczne jak dla odcinka Choszczno - Stargard terminy wykonania, kryteria wyboru wykonawcy i warunki zamówienia.
Jak pisaliśmy dziś,
PLK nie złożyła jeszcze dokumentacji potrzebnej do uzyskania decyzji lokalizacyjnej dla obu tych odcinków.