Zgodnie z zapowiedziami, od 2 grudnia wykonawca prac na linii otwockiej (nr 7) zamknął linię dla ruchu pociągów. PKPPLK wyjaśnia, jakie prace w tym czasie zostaną wykonane.
Jak już informowaliśmy, od 2 do 9 grudnia zaplanowano
wstrzymanie ruch pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Radość (linia nr 7). Za pociągi została wprowadzona komunikacja zastępcza od przystanku Warszawa Stadion.
Jak wyjaśnia PKP PLK,
wykonawca opóźnionej modernizacji linii nr 7 zaplanował w tym czasie połączenie nowych torów linii kolejowej numer 7 z torami zmodernizowanej już linii 506, które umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Kolejno wykonawca ułoży nowe rozjazdy. W robotach wykorzystane zostaną specjalistyczne dźwigi, podbijarka torowa i profilarka - informuje PLK.
Od 10 grudnia pasażerowie skorzystają także z nowego przystanku
Warszawa Grochów, tuż przy szpitalu na ul. Szaserów w Warszawie. Oddane zostaną do użytku także przystanki
Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska oraz stacji Warszawa Wawer. Na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer będą kursowały 144 pociągi regionalne. Czas przejazdu z Warszawy Wawer do Warszawy Śródmieście to ok. 19 minut, a z nowego przystanku Warszawa Grochów ok. 12 min. Z końcem roku po zakończeniu kolejnych prac, pociągi dalekobieżne wjadą na nowe tory linii 506.
Zakończenie prac zasadniczych na linii otwockiej zaplanowano do końca 2023 r. – podaje spółka PKP PLK. Następnie zlikwidowany zostanie peron tymczasowy Warszawa Wawer i stary peron Warszawa Gocławek. W ich miejsce ułożony zostanie nowy tor i zawieszona sieć trakcyjna. Prowadzone będą prace wykończeniowe na nowych przystankach, m.in. związane z budową wiat przystankowych, nawierzchnią peronową oraz dojściami.
W 2024 r. kontynuowane będą prace związane m.in. z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz wykończeniem i zadaszeniem 6 przejść podziemnych dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, przy ul. Goździków i ul. Korkowej; przy ul. Edisona i ul Skrzyneckiego (pod wiaduktem ul. Płowieckiej), pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna, na stacji Warszawa Wawer. Przejścia pod torami zostaną udostępnione pasażerom w 2024 r. Do zakończenia prac, pasażerowie skorzystają z przejść w poziomie szyn. Ponadto prowadzone będą prace w zakresie układów drogowych i docelowych ciągów komunikacyjnych. W 2024 planowane jest też uruchomienie dodatkowych nowych przejść do rezerwatu Olszynka Grochowska oraz zabudowa nowej kładki na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Cała inwestycja jest warta 422 miliony złotych.