Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia nr 104 do Chabówki będzie uratowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

lk/jm

Data publikacji:
22-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/PAP/Limanowa.in

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia nr 104 do Chabówki będzie uratowana
Fot. Patryk Farana
PKP PLK wykonają niezbędne prace remontowe na linii nr 104 Nowy Sącz – Chabówka. Na tym szlaku już w tym roku mają ponownie jeździć pociągi turystyczne retro.

Linia kolejowa nr 104 z Chabówki do Nowego Sącza prowadzi przez malownicze obszary Beskidu Wyspowego. Niestety z powodu fatalnego stanu technicznego linii PLK zmuszone zostały w zeszłym roku zawiesić ruch pociągów turystycznych na odcinku między Kasiną Wielką a Marcinkowicami, o czym pisaliśmy na Rynku Kolejowym tutaj.

– W budżecie PLK S.A. zabezpieczone zostało ponad 1 mln zł na remont tej linii – mówi w lokalnym portalu Limanowa.in senator PiS Stanisław Kogut. Dzięki remontowi pociągi retro będą mogły jego zdaniem jeździć z prędkością 50-60 km/h. Zapowiedzi PLK dla PAP mówią o kosztach rzędu 1,2 mln zł i prędkości maksymalnej 40 km/h.

– Bardzo się cieszę z tej decyzji. Na ten rok mamy sprecyzowane plany. Chcemy kontynuować wakacyjne przewozy retro z Chabówki do Kasiny Wielkiej, a także przygotować specjalną ofertę dla młodzieży która przyjedzie do Małopolski na Światowe Dni Młodzieży. Oprócz tego przygotowujemy się do projektu przejazdów retro na który konkurs będzie ogłaszać Województwo Małopolskie – mówi portalowi Limanowa.in Maciej Panasiewicz, dyrektor skansenu w Chabówce. Deklaruje jednocześnie, że linia po remoncie zostanie dobrze wykorzystana.

Władze Skansenu wystosowały następujące oświadczenie w sprawie remontu: „Bardzo nas cieszy, że nasze apele do PKP PLK, które wspólnie kierowaliśmy z Nowosądeckim Stowarzyszeniem Miłośników Kolei, wspaniałymi, lokalnymi działaczami, prowadzone równolegle z inicjatywami innych organizacji społecznych, bardzo zaangażowanych w tę sprawę mediów lokalnych, samorządowców i mieszkańców doprowadziły do uwzględnienia naszych postulatów przy podejmowaniu decyzji co do dalszego losu tej trasy. Bardzo dziękujemy Wszystkim, również parlamentarzystom, radnym Sejmiku Województwa Małopolskiego, którzy podjęli działania i lobbowali za uratowaniem tej unikalnej trasy. Bardzo nas cieszy zrozumienie, z jakim w PKP PLK spotkały się wszystkie wspomniane wcześniej apele. Tę wiadomość traktujemy jako zwycięstwo troski o dziedzictwo kolejowe w Polsce, które z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem i zainteresowaniem. Dla nas to sukces nas wszystkich, także PKP PLK – piszą władze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.

Regularne połączenia pasażerskie na tej linii zlikwidowano w 2004 r. a w 2000 zrezygnowali z niej przewoźnicy towarowi. Szansą na rewitalizację linii 104 byłaby budowa nowej linii kolejowej Kraków – Tarnów proponowanym szlakiem Podłęże – Piekiełko, która następnie łączyłaby się z linią 104. Nie wiadomo jednak, czy nowa linia powstanie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5