Najkorzystniejszą ofertę na modernizację linii 97 Żywiec – Sucha Beskidzka złożył Strabag – poinformował zarządca infrastruktury. PKP PLK musiały powtórzyć czynność wyboru po tym, jak z przetargu wykluczono firmę Swietelsky Rail.
Oferta Strabagu musi się teraz uprawomocnić. Konieczna będzie jeszcze kontrola ze strony Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero wtedy będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Na dalszych miejscach znaleźli się pozostali uczestnicy przetargu, których ofert nie odrzucono: Torpol, Budimex, PNiUIK, ZUE i PORR.
Jak pisaliśmy niedawno, oferta początkowo uznana za najkorzystniejszą – złożona przez Swietelsky Rail –
musiała zostać odrzucona. Jak twierdzi PKP PLK, firma wprowadziła inwestora w błąd. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy była cena.
Zamówienie ma tryb „projektuj i buduj”. W ciągu łącznie 2,5 roku zdegradowane torowisko ma zostać wymienione, co umożliwi podniesienie prędkości maksymalnej. Prawo opcji obejmuje aż sześć zamówień dodatkowych: przebudowę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania w Jeleśni, wydłużenie peronu na tej stacji, budowy nowego przystanku Żywiec Osiedle 700-lecia, budowę nowego systemu odwodnienia oraz modernizację przejazdów. Inwestycja będzie dofinansowana ze środków unijnego Funduszu Oddbudowy.