Odcinek Sędziszów – Kozłów ma wykonawcę. PKP PLK podpisały umowę z kontrolowaną przez siebie spółką – Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno-Torowym. Według harmonogramu modernizacja powinna zakończyć się w czerwcu 2027 r.
Wartość netto umowy to 287 661 780,49 zł. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Sędziszów – Kozłów. Wyłonienie wykonawcy tego 11-kilometrowego fragmentu na granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego było jednym z najbardziej skomplikowanych postępowań przetargowych PKP PLK w ostatnich latach.
Przetarg ogłoszono 4 stycznia 2023 r. Na skutek licznych pytań od oferentów i zmian warunków zamówienia, a także wniesionego przez Strabag odwołania, oferty otwarto nie – jak pierwotnie planowano – 14 lutego, lecz
dopiero 31 lipca.
Oferta PPM-T początkowo
nie była najtańszą z 13 złożonych: niższe ceny zaproponowali Skanska, Strabag i PNiUIK. Podczas aukcji elektronicznej pomorska firma obniżyła cenę brutto o blisko 40 mln zł (z początkowych 391 937 912,96 zł do 353 823 990 zł), jednak nawet wówczas niższą kwotę zaproponowało
konsorcjum Torkol – Rajbud. Dopiero
wykluczenie go z przetargu przyniosło PPM-T zwycięstwo. Kosztorys inwestorski wynosił 379 598 499,20 zł brutto.
Przeznaczony do modernizacji odcinek (LOT B2_2 i LOT B3 projektu inwestycyjnego dla odcinka Sitkówka Nowiny – Kozłów) liczy ok. 11 km długości. Stacja Sędziszów, w przeciwieństwie do drugiej stacji granicznej, nie wchodzi w zakres zamówienia. Dzięki wymianie torów, sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem prędkość maksymalna ma wzrosnąć
ze 110 do 140 km/h (a dla odcinka za głowicą wyjazdową stacji Kozłów – 160 km/h). Pociągi towarowe będą mogły przyspieszyć z 80 do 120 km/h. Tory stacyjne zostaną wydłużone do długości użytecznej 750 m.
Na inwestycję przewidziano trzy lata. Projekty wykonawcze mają powstać w ciągu pół roku, następne 3 miesiące przeznaczono na korektę łuków, a kolejnych 8 – na zabudowę nowych urządzeń zewnętrznych SRK. W ciągu 20 miesięcy od zawarcia kontraktu gotowy ma być szlak Kozłów – Sędziszów ze stacją Kozłów włącznie po stronie parzystej, a po kolejnych 9 miesiącach – po nieparzystej. W ostatnich 7 miesiącach mają odbywać się już tylko pozostałe prace i odbiory końcowe.