Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na obsługę autobusowej komunikacji zastępczej między Warką a Radomiem. Autobusy mają kursować tam między 12 stycznia a 30 czerwca przyszłego roku. Przewoźnik wymaga wysokiego standardu i stosunkowo młodego wieku autobusów zastępczych.
Zamówienie podzielono na dwie części. Główną różnicą między nimi jest typ taboru. Zadanie pierwsze obejmuje przewozy autobusami niskowejściowymi lub niskopodłogowymi, drugie zaś – wysokopodłogowymi o charakterze zbliżonym do turystycznych (w obu przypadkach zamawiający zastrzegł jednak, że chodzi o tabor międzymiastowy). Praca przewozowa w drugiej części (683 121 wozokm) jest większa d pierwszej (455 414 wozokm). Oferty dla obu części można składać osobno.
Większość punktów w postępowaniu przetargowym można uzyskać za kryterium najniższej ceny (70% w części I lub 74% w II). Pozostałe 30% lub 26% może być przyznane za wiek taboru – KM zależy na obsłudze linii autobusami wyprodukowanymi nie wcześniej, niż w roku 2011. Pracownicy obsługujący autobusy zastępcze muszą być zatrudnieni na umowę o pracę.
Oprócz wieku taboru ważną rolę w specyfikacji odgrywa jego wyposażenie i parametry. Autobusy muszą mieć klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system lokalizacji GPS i elektroniczne wyświetlacz czołowe. Każdy pojazd musi mieścić co najmniej 70 pasażerów, w tym odpowiednio 35 (część I) lub 50 (część II) na miejscach siedzących. Wymagane jest spełnienie normy emisji spalin Euro V. W każdej z części KM wymagają od oferentów dysponowania co najmniej 10 autobusami do wykonywania regularnych przewozów i 3 rezerwowymi. Minimalna długość autobusu wynosi 11, a maksymalna – 15 metrów.
Oferty można składać do 12 grudnia. Wprowadzenie komunikacji zastępczej KM uzasadniają ograniczoną przepustowością linii 8 podczas
modernizacji linii. Obecnie podawany termin zakończenia prac na całej linii to
połowa 2021 roku.